خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

بحران محیط‌ زیست جدی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۸۲۲

سالها به بخش زیست محیطی بی مهری صورت گرفت و برای جبران این بی توجهی نیازمند عزم و اراده ملی و جدی هستیم.

معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در دولت جدید فضایی ایجاد شده که سازمانهای مردم نهاد در چارچوب قانون صدایشان به دولت برسد و بتوانند در سطوح سیاست گذاری تاثیر گذار باشند.

معصومه ابتکاردر دیدار با تشکل های زیست محیطی مارندران در سازمان محیط زیست مازندران با بیان اینکه مشکلات در حوزه زیست محیطی کشور بیسار گسترده است افزود: در مدت کوتاه نمی توان انتظار داشت کار خارق العاده ای انجام شود.

وی ادامه داد: سالها به بخش زیست محیطی بی مهری صورت گرفت و برای جبران این بی توجهی نیازمند عزم و اراده ملی و جدی هستیم.

ابتکار تصریح نمود: سازمان‌های مردم‌نهاد می توانند با هم‌اندیشی دانشگاهیان و صاحبنظران علمی و پژوهشی برای رفع معضلات زیست‌محیطی موثر باشند.

وی عزم و اراده دولت برای رفع مشکلات زیست محیطی را بسیار جدی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: دولت در نخستین روز کار خود به مسائل محیط زیست پرداخت.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بحران محیط‌زیست جدی است گفت: باید واقع‌بینانه به مسائل بنگریم تا توسعه پایدار توام با محیط‌ زیست سالم داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دولت کشور را با شرایطی تحویل گرفت که تورم به ۴۰ درصد رسیده بود افزود: دامن زدن به مطالبات بدون توجه به واقعیت‌ها امکان‌پذیر نیست.

ابتکار ادامه داد: بنابراین معتقدم ما باید سیر توسعه اقتصادی؛ اجتماعی را با محیط زیست همزمان پیش ببریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برای حل مشکلات بخش زیست محیطی نیازمند مشارکت همه احاد مردم هستیم افزود: باید هم افزایی و بلوغ مدنی سازمان‌های مردم‌نهاد را در جامعه تقویت کنیم.

ابتکار با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه گفت: شبکه ملی سازمان‌های مردم‌نهاد در برنامه ششم توسعه با هدف ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سمن ها جایگاه بسیار جدی دارند تصریح نمود: نمایندگان سمن ها در استان در تدوین برنامه ها می‌توانند در کارگروه‌های تخصصی مرتبط با توسعه استان شرکت و در جهت تدوین نقشه راه محیط‌زیست مازندران گام‌های اساسی بردارند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای حفاظت از محیط‌ زیست باید رفتار تک تک مردم را اصلاح کنیم خاطر نشان ساخت: ما در بخش تولید زباله و مصرف انرژی در مرز بحران قرار داریمو سمن ها در فرهنگ سازی و ااصلاح الگوی مصرف می توانند نقش کلیدی داشته باشند.

وی ادامه داد: در این راستا برنامه‌های متعددی در آموزش و پرورش؛ آموزش عالی؛ با کشاورزان و گروههای هدف با همکاری ادارات محیط‌زیست استانها در برنامه این سازمان داریم

. ابتکار در ادامه با اشاره به مصرف بنزین آلوده در کشور گفت: هم اکنون در هیچ جای کشور بنزین آلوده توزیع نمی شود.

وی افزود: هم‌اکنون بنزین پاک در تهران توزیع شده و قرار است پس از آن در شهرهای کرج، اراک و نیز سایر شهرهای بزرگ و آلوده کشور توزیع شود.

در پایان این دیدار از سامانه نظارت تصویری بر مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست مازندران رونمایی شد

. این سامانه با هدف کنترل و نظارت بیشتر بر مناطق تحت مدیریت و نبود امکانات ارتباطی مناسب از طریق سیستم ارتباطی وایرلس، این اداره کل به سه منطقه و یک شهرستان شامل پاسگاه‌های محیط بانی سمسکنده، دشت ناز، پاسگاه مرکزی میانکاله، مرکز بازدیدکنندگان منطقه میانکاله و داره محیط زیست بهشهر متصل شده است. این سامانه امکاناتی نظیر دوربین مداربسته از محل زندگی گوزن زرد و مارال و درب های ورودی مناطق حفاظت شده، اتوماسیون اداری، اینترنا و سیستم ارتباط تلفنی از طریق سامان وب دارد. سامانه فوق با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریالی راه اندازی شده و تاثیر بسزایی در کنترل مناطق تحت مدیریت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز