خبرگزاری کار ایران

بابایی کارنامی در مراسم بهره برداری شرکت تعاونی فرهنگی ورزشی دهکده طلایی بابل:

بخش تعاون بخوبی نتوانسته از صندوق توسعه ملی سهم ببرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۷۴۱

کاهش ورفع فقر واز طرفی قانون سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی که سهم حداقل ۲۵ درصدی برای بخش تعاون از اقتصاد کشور را هدفگذاری نموده است و ضرورت دارد موانع ومشکلات اصلی گسترش وتوسعه بخش تعاون مورد بررسی و توجه ویژه قرار گیرد.

همزمان با سومین روز هفته تعاون با حضور نیازآذری و ناصحی نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی شرکت تعاونی فرهنگی ورزشی دهکده طلایی بابل به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از بابل، در این مراسم مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه تعاونی ها نباید بانک محور باشند گفت: یکی از دلایلی که باعثشده اقتصاد کشور همچنان بر نظام بانکی تکیه داشته باشد، این است که مردم بانک را تنها گزینه مطمئن برای سرمایه گذرای خود میدانند.

علی بابایی کارنامی با تاکید بر اینکه باید نگاه کسب را از سودهای کوتاه مدت به سود های بلند مدت تغییر داد گفت: باید برای ایجاد حاشیه امن از صندوق های سرمایه گذاری و سبدهای اختصاصی کارگزاری ها استفاده شود.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه بخش تعاون بخوبی نتوانسته از صندوق توسعه ملی سهم ببرد افزود: بخش تعاون بعنوان یک رویکرد اقتصادی میتواند نقش وسهم به سزایی در رشد وتوسعه اقتصادی کشور ایفا نماید و یا توجه به گستردگی این بخش باید سهم بری تعاونی ها از صندوق توسعه ملی باید قابل قبول باشد.

وی افزود: با عنایت به ویژگیها و ومزیتهای اقتصاد تعاون در اشتغال، انباشت سرمایه های کوچک و گسترش اقتصاد مردم محور، گسترش عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت گفت: کاهش ورفع فقر واز طرفی قانون سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی که سهم حداقل ۲۵ درصدی برای بخش تعاون از اقتصاد کشور را هدفگذاری نموده است و ضرورت دارد موانع ومشکلات اصلی گسترش وتوسعه بخش تعاون مورد بررسی و توجه ویژه قرار گیرد.

بابایی با اشاره به اخذ مالیات از تعاونی ها علیرغم مصوبه مجلس بر مبنای بخشودگی این طیف از جامعه گفت: معافیت مالیاتی شرکت‌های تعاونی باید برای تمام انواع شرکت‌های تعاونی از جمله تولید، توزیع مصرف اجرایی شود تا تمام بخش‌های تعاون موجب سرمایه‌گذاری و سرمایه‌های مردمی شود.

وی با اشاره به اینکه این عمل سبب تشویق ورود سرمایه‌ها به بخش تعاون می‌شود تصریح کرد: هرچند در این معافیت تعاونی‌های کشاورزی در اولویت است اما تعاونی‌های صنعتی هم از اهمیت خاصی در این زمینه برخوردارندو باید برنامه و معافیت برای بخش‌های دیگر همه مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی مازندران اضافه کرد: در معافیت مالیاتی باید بهگونه‌ای بررسی کرد که فواید سرمایه‌گذار و تعاونگر مدنظر باشد.
بابایی تأکید کرد: در این زمینه باید مراقب بود تا برخی به بهانه کار تولید و ایجاد شرکت‌های تعاونی وارد این عرصه نشوند چون جزهدر رفت سرمایه نتیجه‌ای ندارد.

گفتنی است شرکت تعاونی فرهنگی ورزشی دهکده طلایی بابل در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع بنا شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز