خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی مازندران:

عزت ما در گرو کرامت کارگران و بازنشستگان است

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۹۷۳

تئوری محور بودن آموزش های ارائه شده در دانشگاهها، کمبود مهارت در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی، نرخ بالای بیکاری در بین جمعیت تحصیلکرده از اهم مشکلات و آسیب های نظام آموزش رسمی در کشور است.

علی بابایی کارنامی گفت: بازنشستگان سرمایه های مردم و ملت ایران هستند و اگر قرار باشد برای نسل آینده برنامه ریزی شود توجه به این قشر میتواند ایجادانگیزه برای نسل جوان و آینده نماید.

به گزارش ایلنا از ساری، مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی مازندران در دیدار با اعضای هیئت مدیره بازنشسگان کارگری تامین اجتماعی شهرستان ساری افزود: توجه به معیشیت قشر بازنشستگان و مستمریبگیران با توجه به مسائل و آداب و سنن فرهنگی که در بین خانواده های ایرانی وجود دارد از اولویت کاری است.

وی با اشاره به رکود اقتصادی و تورم در کشور گفت: کشور ایران اسلامی در شرایط سختی قرار دارد زیرا کشور هم با رکود مواجه است و هم با تورم.

بابایی کارنامی تصریح کرد: باید پذیرفت خروج از رکود یکی از اولویت های مهم اقتصادی کشور است که تمامی مسئولان بر روی آن تاکید دارند و لازمه آن تقویت بخش تولید و صنعت کشور در عمل است.

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: خروج از رکود اقتصادی به اقدمات اساسی و بلند مدت نیاز دارد که البته با مدیریت و اتخاذ برخی تصمیمات مهم مانند رفع قوانین دست و پاگیر نیز می توان در بخش تولید تحول ایجاد کرد.

وی ادامه داد: تامین منابع مالی صنعت گران و رفع انحصار در قیمت گذاری ها از اولویت مهم دیگر برای رونق اقتصادی و خروج از رکود است.

بابایی کارنامی تصریح کرد: برای خروج از رکود اقتصادی علاوه بر توجه به ظرفیت های موجود بخش تولید باید به ایجاد ظرفیت جدید در بخش صنعت نیز توجه اساسی شود و همچنین باید از بروز مشکلات که در اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه ها به وجود آمده جلوگیری کرد.

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی مازندران افزود: اتخاذ تدابیر برای تسهیل ورود مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان به کشور و همچنین ارائه تسهیلات بانکی به آنها نیز می تواند بخش تولید را رونق دهد.

بابایی کارنامی اضافه نمود: مردم ایران اسلامی ملتی هستند که روی آرمان های خود ایستاده اند و بر اساس آن کار می کنند ولی در کنار آرمان هایمان باید برای هموطنان رفاه هم ایجاد شود.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در روشن نمودن فرهنگ کار و ترویج آن با ابراز تاسف از حضور خیل اعظم فارغ التحصیل بیکاران در کشور و استان مازندران خبر داد و تصریح کرد: نگرانی دست اندرکاران امور اشتغال از بیکاری رو به افزایش جمعیت فارغ التحصیلان بیانگر خلاء آموزشهای بی هدف مراکز دانشگاهی است که به ایجاد تخصص، اشتغال و رونق تولید منجر نمی شود.

مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه جذب دانشجو در دانشگاه های کشور بدون توجه به نیاز بازار کار و مدرک گرایی در فرایند تحصیل هر روز بر مشکل پدیده بیکاری بویژه برای قشر فارغ التحصیل دامن می زند گفت: تئوری محور بودن آموزش های ارائه شده در دانشگاهها، کمبود مهارت در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی، نرخ بالای بیکاری در بین جمعیت تحصیلکرده از اهم مشکلات و آسیب های نظام آموزش رسمی در کشور است.

وی به رسالت دانشگاه ها در عرصه تولید علم و رشد قابلیت های فکری دانشجویان اشاره کرد و گفت: متاسفانه قشر دانشجو پس از گذراندن دوره های تئوری و نظری بدون مهارت سرگردان یافتن کار می شوند.

وی در پایان این نشست از تعامل و وحدت تشکلات کارگری در استان ابراز خشنودی کرد و ابراز داشت: در سایه همین وفاق و دوستی میتوان به مقصد خود که رفاه نسبی است رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز