خبرگزاری کار ایران

استاندار در جشنواره گل و گیاه شمال کشور؛

۳۰۸ میلیون شاخه گل سالانه در مازندران تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۰۳۸

استاندار مازندران گفت: سالانه ۳۰۸ میلیون شاخه گل از ۷۳۰ هکتار اراضی مازندران تولید و روانه بازار می‌شود.

ستاندار مازندران گفت: سالانه ۳۰۸ میلیون شاخه گل از ۷۳۰ هکتار اراضی مازندران تولید و روانه بازار می‌شود.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار در مراسم افتتاح اولین جشنواره گل و گیاه شمال کشور در بابل، ظرفیت تولید گل و گیاه در مازندران را فرا‌تر از میزان موجود دانست و بیان داشت: دستگاه‌های ذی ربط به ویژه سازمان جهاد کشاورزی باید بیشتر در جهت ترویج کشت گل و گیاه در مازندران تلاش کنند.

وی بر ترویج فرهنگ استفاده از گل در میان مردم تاکید کرد و اذعان داشت: همه مردم و مسوولین باید در توسعه فضای سبز و پاکی و زیبایی شهر‌ها کوشا و سهیم باشند.

فلاح افزود: برای پرورش گل و گیاه باید از همه فضا‌ها و ظرفیت‌ها حتی در سطح منازل استفاده بهینه شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: بسیاری از اراضی زراعی استان نیمی از سال بلا استفاده هستند که می‌توان از این فرصت برای تولید گل و گیاه بهره برد.

نماینده عالی دولت در استان اقتصاد مقاومتی را استفاده مطلوب و بهینه از همه فرصت‌ها دانست و گفت: امروزه کاشت گل در جهان به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی شناخته می‌شود که سهم بسزایی در اشتغال و کسب درآمد دارد.

وی با تاکید بر لزوم فراهم نمودن شرایط صادرات گل و گیاه از مازندران، خاطرنشان ساخت: کشورهای همسایه استان مازندران اغلب سردسیر هستند و کاشت گل در آنجا آسان نیست که این موضوع فرصت مناسبی برای صادرات این محصول اقتصادی از مازندران است.

فلاح با اشاره به برخورداری مازندران از منابع عظیم طبیعی و شرایط مساعد آب و هوایی، گفت: متاسفانه هنوز از این ظرفیت بالقوه استفاده مناسب نشده است.

گفتنی است استاندار مازندران از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه بازدید به‌عمل آورد.

نخستین جشنواره گل و گیاه شمال کشور با همکاری شورای اسلامی شهر، شهرداری، سازمان پارک‌ها و فضای سبز و دبیرخانه دائمی جشنواره ملی بهار نارنج بابل، ششم تا نهم اسفند ماه در مصلی بزرگ شهرستان بابل دایر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز