خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تأمین اجتماعی مازندران:

۶۲ درصد جمعیت مازندران تحت پوشش خدمات درمانی تأمین اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۳۲۰

رشد شاخص‌های عملکردی مدیریت درمان در سال گذشته

مدیر درمان تأمین اجتماعی مازندران از رشد شاخص‌های عملکردی این مدیریت در سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از ۶۲ درصد جمعیت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزارنفری استان تحت پوشش خدمات درمانی تأمین اجتماعی هستند.

به گزارش ایلنا، سید رضا کاظمی نیا در گزارشی از عملکرد سال گذشته بخش درمان تأمین اجتماعی استان مازندران گفت: آمار مراجعین سرپایی به مراکز درمانی این سازمان در استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ رشدی ۳۸ درصدی داشته ضمن آن‌که آمار بستری‌شدگان در این مدت افزایش ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مازندران می‌گوید: در سال ۱۴۰۲ ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی مراکز درمانی تأمین اجتماعی بالغ‌بر ۸۰ درصد بوده که این میزان سال ۱۴۰۱ افزون بر ۶۳ درصد بوده است در همین راستا سال گذشته بیش از ۱۸ هزار فقره عمل جراحی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی استان مازندران صورت گرفته که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در خصوص عملکرد مراکز درمانی طرف قرارداد تأمین اجتماعی استان برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان هم گفت: شمار مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی استان از دو هزار و ۱۸۳ مرکز در سال ۱۴۰۰ به دو هزار ۵۴۸ مرکز در پایان سال ۱۴۰۲ رسیده که حکایت از رشد ۱۷ درصدی مراکز دارد.

 کاظمی نیا با اشاره به اعتبارات مصوب سال گذشته مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان مازندران از رشد ۴۱ درصدی این اعتبارات نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: اعتبارات درمان مستقیم این مدیریت در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۶ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال بوده که این رقم در سال گذشته به ۲۳ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال افزایش یافت.

او ادامه داد: در بخش درمان غیرمستقیم نیز اعتبارت مصوب در سال ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۱۶ هزار و ۹۸۹ میلیارد ریال بوده که در سال گذشته به رقمی بالغ‌بر ۲۴ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال رسید.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مازندران بابیان این مطلب که ۳ پروژه عمرانی در بخش درمان استان شامل توسعه و بازسازی بیمارستانی به مساحت ۱۴ هزار و ۷۲ مترمربع، ۸ هزار و ۶۷۲ مترمربع توسعه و ۵۴۰۰ مترمربع بازسازی باهدف افزایش تخت‌های بیمارستانی کوچک‌مقیاس در شهرهای ساری، نکا و بابلسر اجرایی شده این طرح‌ها را شامل توسعه و بازسازی بیمارستان حکمت ساری، توسعه و بازسازی بیمارستان بوعلی نکا و بیمارستان شفا بابلسر عنوان کرده و گفت: در راستای توسعه ظرفیت بستری در بیمارستان‌های استان، تعداد ۹۸ تخت بستری (۱۰ تخت CCU و ۵۰ تخت جراحی بیمارستان ولیعصر (عج)، ۱۷ تخت بیمارستان شفا بابلسر، ۱۷ تخت بیمارستان بوعلی نکا و ۴ تخت بیمارستان حکمت ساری) به مجموع تخت‌ها اضافه گردید؛ که این امر طی ۱۷ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

کاظمی نیا در خصوص ارائه خدمات به بیماران صعب‌العلاج سخت، گفت: گزارش اسناد پذیرش‌شده مربوط به بیماران صعب‌العلاج استان تا پایان سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که تعداد ۳۰۰۵ سند مربوط به این نوع بیماران پذیرش و هزینه‌های ۱۸۵۳ مورد از این بیماران رقمی بالغ‌بر ۱۵۲ میلیارد ریال پرداخت و هزینه‌های مرتبط با ۲۱۲ بیمار دیگر که رقمی بالغ‌بر ۱۱ میلیارد ریال است آماده پرداخت است.

در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مدیریت درمان تأمین اجتماعی مازندران در بحث تجهیز مراکز درمانی تحت پوشش این سازمان به ملزومات پیشرفته پزشکی اقدامات درخور تحسینی انجام داده است؛ وی در این خصوص می‌گوید: خرید یک دستگاه لاپاراسکوپ full HD، یک دستگاه CARM، یک دستگاه اتوکلاو بیمارستانی، خرید و بهره‌برداری از یک دستگاه اکوکاردیوگرافی، خرید سی‌تی‌اسکن ۳۲ اسلایس و خرید دستگاه هیستروسکوپ برای بیمارستان بوعلی نکا ازجمله اقدامات ارزشمند مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان مازندران است.

 این اقدامات در بیمارستان رازی چالوس شامل تکمیل تجهیزات اعمال جراحی مغز و اعصاب، خرید دستگاه CARM، خرید و بهره‌برداری از دستگاه اکوکاردیوگرافی، خرید میکروسکوپ نروسرجری و خرید یک دستگاه ماموگرافی است.

۶۲ درصد جمعیت مازندران تحت پوشش خدمات درمانی تأمین اجتماعی هستند

خرید تجهیزات پزشکی شامل یک دستگاه IVUS جهت‌بخش آنژیوگرافی بیمارستان ولیعصر قائم‌شهر، خرید یک دستگاه ویدئو لاپاراسکوپ برای همین بیمارستان، خرید و بهره‌برداری از یک دستگاه سل کانتر، خرید و راه‌اندازی دستگاه اکوسونوگرافی، خرید و بهره‌برداری از دستگاه آرتروسکوپی و خرید یک دستگاه یورتروسکوپی و خرید و بهره‌برداری دو ست جراحی کرونری جهت بیمارستان ولیعصر (عج) قائم‌شهر از دیگر اقدامات انجام‌شده برای تجهیز مراکز درمانی تأمین اجتماعی مازندران است.

خرید دستگاه آندوسکوپی، خرید دستگاه CARM، خرید اتو آنالایزر و خرید سی‌تی‌اسکن ۳۲ اسلایس جهت بیمارستان شفا بابلسر

 و خرید دهها تجهیزات پزشکی و تشخیصی برای بیمارستان‌های حکمت ساری و درمانگاه‌های تنکابن و پلی کلینیک بابل، خرید ۱۰ دستگاه مانیتورینگ، خرید ۴ دستگاه بیهوشی، خرید دستگاه‌های اتوآنالیزر و سل کانتر برای بیمارستان‌های استان و خرید ۱۳ دستگاه یخچال آزمایشگاهی و خرید ۷ دستگاه الکتروشوک جهت مراکز درمانی استان از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

مدیریت درمان تأمین اجتماعی مازندران در قالب حوزه‌های کاری درمان مستقیم، حوزه معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی و کمیسیون پزشکی و شوراها با ۲۵۸۳ کارکنان مشتمل بر کادر درمانی و پشتیبانی نسبت به پاسخگویی به نیازهای درمانی بیمه‌شدگان فعالیت می‌کند. در حوزه درمان مستقیم در بخش درمان بستری، از طریق بیمارستان فوق تخصصی ولیعصر (عج) شهرستان قائم‌شهر و چهار بیمارستان عمومی (بوعلی نکا – حکمت ساری – شفا بابلسر - رازی چالوس) با ۴۹۵ تخت فعال با ارائه خدمات تشخیصی درمانی تخصصی و فوق تخصصی ازجمله خدمات جراحی قلب باز، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی عروق قلبی، مغزی و محیطی، آمبولیزاسیون عروق با دستگاه سونوگرافی، سنگ‌شکن و خدمات آزمایشگاهی و تصویربرداری، ام آر آی، سی‌تی‌اسکن ... و در قسمت درمان سرپایی با بهره‌گیری از سه پلی کلینیک تخصصی (بهشهر – بابل – آمل) و شش مرکز درمانگاهی تخصصی (ساری – قائم‌شهر – پل سفید – بابلسر – نور- تنکابن) و پنج مرکز درمانگاهی عمومی (محمودآباد – چمستان – نوشهر – چالوس – رامسر) و در حوزه معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی با ۲۵۴۸ مرکز طرف قرارداد به ارائه خدمت به جامعه هدف مشغول است.

بر این اساس مدیریت درمان تأمین اجتماعی مازندران یکی از استان‌های شاخص در حوزه درمان سازمان تأمین اجتماعی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز