خبرگزاری کار ایران

هم‌زمان با سفر رئیس جمهور؛

فاز نخست بزرگ‌ترین بوستان شهری شمال کشور در ساری افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۷۵۷

فاز نخست پارک‌ جنگلی «شهید نوبخت» صبح پنج‌شنبه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان ملی، استانی و شهرستانی در دوم سفر رئیس جمهور و هیات همراه به استان مازندران افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، پارک جنگلی شهید نوبخت یا یک هزار و ۲۶۰ هکتار وسعت، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی کوهستانی خاورمیانه، در حوضه جنگل‌داری ساری- کیاسر و در جنوب مرکز استان قرار دارد.

این پارک جنگلی که جزء حوضه آبخیز رودخانه تجن است از شمال به باغات روستای سنگریزه و مهدشت، از شرق به محور اسفالته ساری-کیاسر، از جنوب به روستای شکتا و سنگتراشان و از غرب به جنگل متصل است.

وجود جنگل‌های انبوه و باارزش طبیعی، وجود چشم‌انداز و تنوع مناظر زیبا و شرایط مطلوب آب‌وهوایی، از امکانات طبیعی بالقوه در این پارک است. بلوط، ممرز، انجیلی، آزاد، افرا، شیردار، راش، کلهو، بیدمشک ازجمله گونه‌های درختی موجود در پارک است.

پیست دوچرخه‌سواری، کلبه‌های اقامتی، زمین‌بازی کودکان، جاده سلامت، رستوران، برج دیدبانی و زمین‌های ورزش ازجمله ظرفیت‌های این پارک بشمار می‌آیند.

به گفته محمد حسین قبادی شهردار ساری فاز اول این طرح که حدود ۳۰۰ هکتار مساحت دارد، کار بازگشائی مسیر ورودی و اجرای زیرسازی و آسفالت راه دسترسی به طول ۳ کیلومتر، نصب چراغ روشنایی مسیر به طول چهار کیلومتر، احداث هشت چشمه سرویس بهداشتی، خرید و نصب کانکس‌های نگهبانی و مدیریت در سه‌نقطه، تأمین برق موردنیاز مجموعه، اجرای خط انتقال گاز، اجرای خط انتقال و تأمین آب آشامیدن، اجرای عملیات محوطه‌سازی و فضای بازی کودکان، احداث آبرو و ابنیه موردنیاز، احداث سر درب ورودی مجموعه و تأمین نیروی حفاظت پارک به ظرفیت ۷۰ نفر انجام‌شده است.

برای احداث بوستان جنگلی شهید نوبخت این شهرستان تاکنون ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است با تکمیل این پارک ۱۲۱۰ هکتار به سرانه پارک و فضای سبز مرکز استان اضافه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز