خبرگزاری کار ایران

حجتی در بازدید از پروژه‌های بخش کشاورزی مازندران:

امیدواریم در آینده شاهد عرضه خاویار مازندران در سطح جهانی باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۷۵

امیدواریم با پیگیری صورت گرفته، اجرای پروژه های پرورش ماهیان خاویاری گسترش یابد و با برنامه ریزی انجام شده، در آینده نزدیک شاهد عرضه خاویار مازندران در سطح جهانی باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم با پیگیری صورت گرفته، اجرای پروژه‌های پرورش ماهیان خاویاری گسترش یابد و با برنامه ریزی انجام شده، در آینده نزدیک شاهد عرضه خاویار مازندران در سطح جهانی باشیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی که به منظور بازدید از طرح‌ها، پروژ‌ها و بررسی خسارات وارده به بخش کشاورزی، ساعاتی پیش وارد مازندران شد، در بازدید از پرورش ماهیان خاویاری قره برون در ساحل چپکرود جویبار، بر راه اندازی فاز اول این پروژه تاکید کرد و خواستار توجه ویژه مسوولین در جهت راه اندازی هر چه سریع‌تر این طرح شد.

وی هم چنین اجرا و بهره برداری از این طرح را، موجب شکوفایی منطقه دانست و تصریح کرد: این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین پروژه پرورش ماهیان خاویاری در ساحل با استفاده از آب دریا در خاور میانه می‌باشد، که نقش به سزایی در اشتغال زایی مولد، توسعه پایدار کشاورزی، پایداری تولید و تامین امنیت غذایی کشور دارد.

وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان ساخت: ذخایر دریای خزر سال به سال کمتر شده است و امیدواریم با پیگیری صورت گرفته از سوی مسوولین و فعالان بخش خصوصی، اجرای پروژه‌های پرورش ماهیان خاویاری گسترش یابد و با برنامه ریزی انجام شده، در آینده نزدیک شاهد عرضه خاویار مازندران در سطح جهانی باشیم.

در ادامه مجری طرح، ضمن تقدیر از حمایت استاندار و مسوولین سازمان جهاد کشاورزی در ارایه تسهیلات برای راه اندازی این طرح، خواستار حمایت بیشتر مسوولین برای بهره برداری از این پروژه بزرگ شد.

پرورش ماهیان خاویاری قره برون در زمینی به مساحت هشت هکتار در ساحل چپکرود جویبار قرار دارد که ظرفیت تولید ۲۵۰ تن گوشت ماهی خاویار و سه تن خاویار دارد.

در این بازدید که استاندار، معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار و مدیران استانی، وزیر جهاد کشاورزی را همراهی می‌کنند، حجتی ضمن بازدید از دیگر پروژه‌های بخش کشاورزی، در ادامه از دیگر بخش‌های کشاورزی در غرب مازندران بازدید خواهد نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز