خبرگزاری کار ایران

در آمل صورت گرفت:

راه‌اندازی پیشرفته‌ترین و مجهزترین مرکز پزشکی هسته‌ای در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۵۸

پیشرفته‌ترین و مجهزترین مرکز پزشکی هسته‌ای مازندران با حضور معاون فرمانداری ویژه آمل، رئیس نظام پزشکی و رئیس شبکه بهداشت این شهرستان راه‌اندازی شد.

ایلنا: پیشرفته‌ترین و مجهزترین مرکز پزشکی هسته‌ای مازندران با حضور معاون فرمانداری ویژه آمل، رئیس نظام پزشکی و رئیس شبکه بهداشت این شهرستان راه‌اندازی شد.

به گزارش " ایلنا " از آمل، موسس و مسئول فنی مرکز پزشکی هسته‌ای آمل صبح امروز در آئین افتتاحیه این مرکز خدمات ارائه شده این مرکز را تصویربرداری ۴ و ۳ بعدی بیان کرد و گفت: این مرکز دارای جدیدترین دستگاه برای عکسبرداری با عنوان " زیمنس " است که محصول مشترک آلمان و آمریکا می‌باشد.

دکتر " مرتضی بحری " با بیان اینکه این دستگاه هم اکنون در ۵ شهر کشور موجود است، افزود: برای نخستین بار در مازندران این دستگاه تشخیصی در شهرستان آمل مستقر می شود.

وی گفت: با فعالیت دستگاه " زیمنس " زمان تصویربرداری نصف و عکسبرداری بیمار سریع تر انجام می‌شود، اظهار داشت: با این دستگاه از ارگان‌های قلب، کلیه، کبد، استخوان، تیروئید و مثانه… تصویر گرفته می شود.

" بحری " در مورد تفاوت این دستگاه با رادیولوژی اظهار داشت: دستگاه رادیولوژی تصویربرداری ارگانیک و ساختاری را انجام می‌دهد اما دستگاه زی‌منس عملکردها را بررسی می‌کند که برای این کار نیاز به بافت زنده دارد.

این مسئول در مرکز پزشکی هسته‌ای آمل مهمترین هدف راه‌اندازی این مرکز را جلب رضایت بیماران عنوان کرد وگفت: طراحی این دستگاه به‌گونه‌ای است که عکسبرداری معلولان با ویلچر در زاویه‌های مختلف به سهولت انجام خواهد شد.

" بحری " با اعلام این که بدلیل عدم جابه‌جایی این دستگاه زمین مرکز خریداری و با کمک تسهیلات بانکی احداثشده است، ادامه داد: برای خرید و راه اندازی این دستگاه ۱۰ میلیارد یال هزینه شده است.

مسئول فنی مرکز پزشکی هسته‌ای آمل خاطرنشان کرد: این مرکز دارای اتاق خط اشعه، اتاق تست ورزش، اسکن قلب، اتاق تزریق، اتاق اورژانس با امکانات کامل اورژانسی، اتاق ویزیت بیمار از سوی پرشک و ۴ سرویس بهداشتی برای بیماران تحت درمان و افراد عادی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز