خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

رشد اقتصادی ۴ درصدی مازندران حاصل تلاش‌های کارگران است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۱۲۴

استاندار مازندران به رشد ۴ درصدی اقتصاد مازندران اشاره کرد و نقش کارگران را در تحقق این موضوع مهم دانست و گفت: جایگاه کارگران باید در جامعه به مردم آنطور که باید نشان داده شود.

به گزارش ایلنا، سید محمود حسینی‌پور عصر امروز شنبه در سی و چهارمین دوره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید مازندران با بیان اینکه کارگران از جایگاه بالایی در جامعه برخوردار هستند، گفت: جامعه کارگری در نظام جمهوری اسلامی ایران با نگاه امام راحل از قداست بالایی برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار شهید دفاع مقدس از جامعه کارگری است، افزود: کارگران در هشت سال دفاع مقدس نقش بی‌بدیل داشتند.

استاندار مازندران گفت: متاسفانه ما بخش اعظمی از نیازهای جامعه کارگری را تحت لوای مشکلات اقتصادی فراموش کردیم.

حسینی‌پور به ارتقای کارگران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: برجستگی‌ها و توانمندی‌های کارگران نیز باید مورد توجه قرار گیرد و ارزش‌های بالای کارگری گفته شود.

وی افزود: برای توسعه مازندران نیاز داریم از وجود نیروی انسانی خلاق و ماهر به شکل مطلوب استفاده کنیم و نقش جامعه کارگری در این بخش نیز بی بدیل است.

استاندار مازندران به رشد ۴ درصدی اقتصاد مازندران اشاره کرد و نقش کارگران را در تحقق این موضوع مهم دانست و گفت: جایگاه کارگران باید در جامعه به مردم آنطور که باید نشان داده شود.

حسینی‌پور بسیاری از تحولات در حوزه تولید را ناشی از تلاش‌های جامعه کارگری دانست و ادامه داد: جامعه کارگری مازندران یک‌ جامعه فرهیخته همراه و‌ هم‌سو با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار مازندران گفت: کارگران مازندران در جراحی اقتصادی نقش بسیار مهمی داشتند و افزود: ۹۷ واحد تولیدی تعطیل سال قبل با هدف امنیت شغلی به چرخه تولید برگشت.

وی ارتقای کرامت انسانی را لازمه جامعه کارگری دانست و ادامه داد: مطالبات کارگران از اولویت‌های مهم محسوب می‌شود که در کارگروه‌های کارگری باید به آن ویژه پرداخته شود.

حسینی پور افزود: تشکل‌های جامعه کارگری باید نسبت به انتخاب شرکت‌های بیمه گر حساسیت بیشتری داشته باشند تا این مشکلات به حداقل کاهش پیدا کند.

وی تاکید کرد: مخالف احکام یک ماهه برای کارگران هستیم هم‌اکنون تلاش داریم این موضوع را در استان به طور کامل رفع کنیم.

استاندار مازندران گفت: باید کاری کنیم تا جامعه کارگری در افق آینده مازندران نقش بی بدیلی داشته باشند و بستری ایجاد کنیم تا از همه ظرفیت‌ها بهره‌گیری کنیم.

صیانت از نیروی کار مهم‌ترین هدف اداره کل کار  است

در ادامه علی باقری با بیان اینکه‌ کارگران رکن اساسی رشد تولید و مهار تورم و در خط مقدم میدان اقتصادی هستند، گفت: ما نیازمند رشد و تعالی کار و تولید در جامعه هستیم بنابراین باید فرهنگ کار و تولید را رونق و توسعه ببخشیم.

وی افزود: ایجاد اشتغال، حفظ اشتغال و صیانت از نیروی کار در اولویت اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران به وجود ۱۱۷ هزار واحد های تولیدی بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس در استان مازندران اشاره کرد و گفت: ۹۶ هزار نفر در این واحد های تولیدی بیمه شده هستند.

باقری افزود: همچنین ۷۶۰۰ تعاونی در استان فعالیت می‌کنند.

وی همچنین از تشکیل ۷۰۰ تشکل در قالب انجمن‌های صنفی، کارگری و کارفرمایی و شورای کارگری استان مازندران خبر داد و افزود: بهبود فضای کسب و کار، ایجاد اشتغال از رویکردهای مهم این اداره کل است.

باقری به فعالیت ۴۹ کاریابی در استان مازندران اشاره کرد و افزود: سال قبل ۴ هزار و ۹۰۰ شغل انفرادی توسط این کاریابی‌ها ایجاد شد.

وی با بیان اینکه ۳۷ مراکز مشاوره و‌کارآفرینی در استان مازندران وجود دارد افزود: این مراکز نخبگان، فارغ‌التحصیلان بیکار را به مراکز کار هدایت می‌کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران از رونمایی «سامانه جستجوی شغل» خبر داد و گفت: ۶۱ هزار نفر در این سامانه ثبت اشتغال هستند.

باقری با بیان اینکه برای اولین بار سند توسعه تعاون نیز تصویب و تدوین شده است، افزود: طبق این سند سهم بخش تعاون از اقتصاد از ۵ به ۱۰ درصد خواهد رسید.

وی به طرح زیست بوم اشتغال کشور با هدف ایجاد سالانه یک میلیون شغل از سوی دولت اشاره کرد و افزود: سهم مازندران در سال گذشته ۵۳ هزار و ۷۰۰ شغل بود که با کمک دیگر دستگاه‌ها برای ۶۱ هزار نفر اشتغال ایجاد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز