خبرگزاری کار ایران

همراهی دولت،مطالبه جدی تولیدکنندگان واحدهای خرد در مازندران است ؛

حمایت از اشتغال؛ فقط شعار است/ سرمایه گذاران مقروض

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۰۸۶

با افزایش مشکلات اقتصادی کشور در یک سال اخیر و ادامه تحریم ها ، توجه به اشتغال خرد از راهکارهای مهم برای مقابله با بیکاری عنوان شده، اما حمایت مستمر از سوی دولت مطالبه جدی تولیدکنندگان واحدهای تولیدی خرد در مازندران است.

به گزارش خبرگزاری ایلنای مازندران،در شرایط اقتصادی فعلی، ایجاد اشتغال با مشکلات فراوانی روبروست و در برخی از موارد اشتغال های ایجاد شده به بن بست رسید و در چنین شرایطی دولت هم  تلاش زیادی برای  ایجاد اشتغال از خود نشان نمی دهد.

بیکاری در استان مازندران یکی از دغدغه‌های جدی شهروندان مازنی  است و آمارها نشان از  کاهش نرخ بیکاری در استان مازندران دارد،  که به نظر می رسد با توجه به رشد جمعیت، سرمایه گذاری و اشتغال زایی متناسبی با جمعیت   اتفاق نمی افتد.

با شدت گرفتن تحریم ها و حاکم شدن رکود اقتصادی در سال‌های اخیر، توجه به اشتغال خرد یکی از راهکاری مهم برای مقابله با بیکاری عنوان شده، اما حمایت در ادامه راه دغدغه جدی تولیدکنندگان واحدهای تولیدی خرد در مازندران است.

 ثبت ۱۴ هزار درخواست سرمایه گذاری خرد در مازندران

سید اسماعیل هاشمی، مدیر کل اقتصاد و امور دارایی مازندران در گفت و گو با رسانه ها  از شناسایی یکهزار و ۱۹۶ فرصت سرمایه گذاری به ارزش ۹ هزار و ۵۰۰ میلیون یورو در استان خبر داد.

وی گفت: در سال جاری تاکنون ۱۴ هزار درخواست سرمایه گذاری خرد در مازندران ثبت شده و بیشتر درخواست ها با سرمایه گذاری های کوچک در زمینه کسب وکارهای خانگی، پرورش مرغ بوم، مشاغل خانگی و غیره در پنجره واحد سرمایه گذاری   است.

اینها در حالی است که برخی معتقدند دولت در ادامه ایجاد اشتغال از سوی سرمایه گذاران، آنها را  به حال خود  رها کرده و حمایتی از آنها نمی کند.

 حمایت از اشتغال خرد تنها در شعار خلاصه شده

قنبری تولید کننده قارچ در بخش اشتغال خرد مازندران است و با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان تنها در شعار خلاصه شده ، بر این باور است که حمایت از تولید تنها به بخش خاص و بازه زمانی مشخص خلاصه می شود و در ادامه راه تولیدکنندگان بدون‌حمایت دولتی به ورشکستگی می رسند.

این شهروند مازندرانی به خبرنگار ایلنا گفت: بسیاری از کسب و کارهای خرد و حتی دانش بنیان ها که براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی باید مورد حمایت قرار  می گرفتند، هیچ حمایتی نمی شوند و زمانی که در حال رشد هستند، رها می شوند و تنها می مانند.

وی افزود: به عنوان نمونه در تولید قارچ با توجه به تبلیغات گسترده برای حمایت از تولید و تولیدکنندگان متاسفانه اکنون تولیدکنندگان رها شده و حمایتی نمی شوند و بسیاری از افراد این شغل را با ضرر فراوان رها کردند، در حالی که در شرایط فعلی و مشکلات اقتصادی نیازمند سرمایه در گردش هستیم.

حمایت از کارفرما زمینه ساز توسعه اشتغال پایدار است

محمدزاده یکی دیگر از افرادی که در پی ایجاد اشتغال خرد است، به خبرنگار ایلنا گفت: رها کردن تولیدکنندگان واحدهای خرد، نه‌تنها فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد خانوار نیست، بلکه سرمایه گذار را مقروض رها می کند.

وی یادآور شد:  مسئولان بر این باورند که حل مشکل اشتغال استان باید به سمت مشاغل ارزان قیمت، خرد، و متوسط   هدایت شود  در حالی که این اتفاق زمانی انجام می شود که حمایت ها هم ادامه دار باشد.

 تحقق ۸۳ درصدی تعهد اشتغال در مازندران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران هم از تحقق ۸۳ درصدی تعهد ایجاد اشتغال مازندران در سال جاری خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی برای ثبت اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد اهتمام بیشتری داشته باشند.

علی باقری اظهار کرد: میزان تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی مازندران در سال‌جاری  ۵۳ هزار و ۷۶۳ شغل جدید است و از ابتدای امسال تاکنون ۴۴ هزار و ۸۴۰ شغل جدید در سامانه ملی رصد به ثبت رسیده و دستگاه‌های صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و جهاد کشاورزی در مقایسه با دیگر دستگاه ها دارای بیشترین تعداد ثبت اشتغال در سامانه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز