خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

افتتاح ۲۱۰۰ پروژه عمرانی واقتصادی دهه فجر در مازندران/ بزرگترین بیمارستان توریست درمانی در استان احداث می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۵۲۵

استاندار مازندران گفت: ۲۱۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی نیمه‌تمام با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در استان مازندران افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید محمود حسینی‌پور  در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت چهل چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ۲۱۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی نیمه‌تمام با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در استان مازندران افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از محوری‌ترین فعالیت‌های دولت سیزدهم در مازندران جذب سرمایه‌گذار بوده است، گفت: استان مازندران در جهت تقویت زیرساخت‌ها, ۴۸ پروژه زیرساختی به مبلغ ۵ هزار میلیارد دلار با کشور چین فاینانس کردیم که در ایام دهه فجر رونمایی می‌شود.

استاندار مازندران به طراحی آزادراه ساری- قائمشهر اشاره کرد و افزود: این آزاد راه از مهم‌ترین پروژه‌های زیرساختی مازندران محسوب می‌شود که این فرخنده کلنگ زنی می‌شود.

حسینی‌پور به هفت همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان مازندران اشاره کرد و افزود: از ۵ همایش برگزار شده تاکنون ۷۱۲ پروژه مهم استان در این همایش احصا و برای سرمایه‌گذاری آماده شد.

وی از ساخت بزرگترین پروژه بیمارستانی با ۱۵۰۰ تخت بین ساری و قائمشهر خبر داد و افزود: یک بیمارستان دیگر نیز با ۳۰۰ تخت در بابلسر احداث می‌شود که در مجموع اعتبار در نظر گرفته برای این دو پروژه ۱۰ هزار میلیارد تومان از طریق تهاتر نفت در نظر گرفته شد.

حسینی‌پور با بیان اینکه این بیمارستان برای توریست درمانی و بزرگترین مجتمع سلامت است، ادامه داد: این پروژه سلامت ظرف سه سال ساخته می‌شود.

استاندار مازندران گفت: با مشارکت کنسرسیوم بانکی ۳هزار میلیارد تومان در حوزه آب شرب و کشاورزی سرمایه‌گذاری خواهد شد.

 وی اعلام کرد: رشد اقتصادی استاندار مازندران به ۳ رسیده است که با انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید داخلی و خارجی، به زودی به ۵ می‌رسد.

او گفت: ۲۱۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی نیمه‌تمام با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در استان مازندران افتتاح می‌شود.

حسینی‌پور به اهمیت کریدور شمال - جنوب به عنوان خط جدید ترانزیتی از سوی دولت. پرداخت، افزود:

مازندران با داشتن سه بندر مهم می‌تواند نقش مهمی در این کریدور داشته باشد.

استاندار مازندران از صدور ۴ مجوز برای صنایع تبدیلی برای مرکبات استان خبر داد و صادرات مرکبات به چین را از اقدامات دولت برشمرد.

وی افزود: باغات مازندران باید با همکاری جهادکشاورزی و اصناف استاندارد سازی شود و بازار صادراتی نیز باید به خوبی تعریف شود.

حسینی‌پور افزود: همچنین برای فعال کردن سه بندر مهم مازندران ۱۰ کشتی خریداری و در حال ساخت است.

استاندار مازندران فعالیت گردشگری دریایی را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت عنوان و از خرید دو دستگاه کروز توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: در اینده‌ نزدیک شاهد فعالیت آن خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز