خبرگزاری کار ایران

به دلیل سرمای بی سابقه در ایران و کاهش دما انجام می شود؛

احتمال قطع گاز مشترکان خانگی 4 شهر مازندران/شهروندان بهشهر، گلوگاه، بابل و آمل الگوی مصرف را رعایت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۶۲۰

کاهش دمای هوا در هفته و روزهای اخیر و همچنین احتمال کاهش دما در روزهای آینده باعث شد تا احتمال قطع گاز مشترکان خانگی در ۴ شهرستان مازندران داده شود.

به گزارش ایلنای مازندران، در حالی زمزمه های احتمال قطع گاز در ۴ شهرستان استان مازندران داده می شود که مشترکان خانگی از هم اکنون نگران سرما و مشکلات پس از آن هستند.

جواد اوجی وزیر نفت هم در این راستا با اشاره به قطع گاز بعضی از استان‌های ترکمنستان در بخش خانگی اظهار کرد: از روز پنحشنبه واردات گاز از ترکمنستان به‌صورت کامل قطع شده است، اما با تغییراتی که همکارانم در خطوط انتقال گاز اعمال کرده‌اند و استفاده از حداکثر ظرفیت تولید در جنوب کشور تا این لحظه توانسته اند استمرار در گازرسانی کشور را حفظ کنند.

وی بر بهینه‌سازی مصرف گاز و خاموش کردن سیستم‌های گرمایشی غیر ضرور در بخش‌های خانگی و اداری کشور تأکید کرد و گفت: مردم با رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه به خادمان خود در صنعت نفت برای پایداری در گازرسانی به سراسر کشور کمک می‌کنند.

در این راستا شهروندان شهرهای بهشهر، گلوگاه، آمل و بابل با اعلام‌ شرکت‌گاز مبنی بر احتمال گاز خانگی ابراز نگرانی کرده و خواهان توجه بیشتر در این بخش شدند و البته مسئولان استانی هم بیکار ننشستند و با تعطیلی ادارات مازندران روز شنبه ۲۴ دی ماه به کمک مصرف کنندگان گاز خانگی شتافته و به پایداری گاز کمک کردند.

تیموری یکی از شهروندان مازندرانی با اعلام اینکه سرما و نفوذ سامانه سرد این روزها در مازندران حاکم شده و در برخی از شهرستانها دمای هوا به زیر صفر رسیده به خبرنگار ایلنا گفت: این روزها با اعلام قطعی احتمالی گاز شهروندان در تلاش هستند تا فضای خانه را در این برودت کم‌سابقه گرم نگه‌ دارند و البته با افزایش لباس و کاهش مصرف گاز حتی با کم کردن یک بخاری اضافه کمک‌کار مسئولان هستیم.

وی افزود: احتمال قطع گاز خانگی در ۴ شهرستان مازندران نگران کننده است و در بین شهروندان ایجاد نارضایتی کرده چرا که در همین روزها شاهد افت فشار هم هستیم و قطع گاز می تواند سلامت ما و خانواده را به خطر بیندازد و انتظار داریم در این بخش مدیریت شود تا ما با مدیریت مصرف و مسئولان با مدیریت در پایداری گاز تلاش کنیم تا این زمستان سرد را پشت سر بگذاریم.

در حالی که شهروندان انتظار دارند تا مسئولان مربوط با چاره جویی مانع قطع گاز شوند، آنها هم  انتظار دارند تا مردم با مدیریت مصرف گاز ، مانع قطع گاز خانگی شوند.

 احتمال قطع گاز مشترکان خانگی در ۴ شهرستان مازندران

مدیر عامل شرکت گاز مازندران گفت: احتمال قطع گاز مشترکان خانگی در صورت تداوم افزایشی مصرف این انرژی در شهرستان‌های بهشهر، گلوگاه، بابل و آمل وجود دارد.

قاسم مایلی رستمی با اشاره به اینکه شاهد اُفت ورود فشار گاز به استان هستیم افزود: متاسفانه فشار ورودی گاز استان از هزار پوند به ۱۴۰ پوند رسیده است، یعنی هشت تا ۹ برابر کاهش فشار ورودی گاز را در استان شاهد هستیم.

وی از مشترکان خانگی خواست در این شرایط الگوی مصرف را رعایت کنند.

مایلی بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ صرفه‌جویی و مدیریت مصرف در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: دمای مطلوب فضای اتاق  ۱۸ الی ۲۱ درجه  است و می‌طلبد مشترکان در فصل سرد سال بیشتر رعایت کنند تا همه بتوانند از این نعمت برخوردار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز