خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

ضرورت استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد توسط شهروندان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۶۳۳

مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی گفت:با فرا رسیدن فصل سرما و استفاده از سیستم های گرمایشی ضرورت دارد که شهروندان وسایل گرمایشی به ویژه بخاری های گاز سوز خود را از لحاظ کیفیت کنترل نمایند و از سوی دیگرتولیدکنندگان و مصرف کنندگان نیز الزامات استفاده از این امکانات را رعایت کنند.

 منصور جلایر در گفت وگو با ایلنا بیان کرد: مصرف کنندگان باید درخرید کالاهای گرمایشی به ویژه بخاری های گازسوز دقت کرده و از بخاری هایی استفاده کنند که دارای نشان استاندارد باشد، چون در صورت غیراستاندارد بودن آنها،با گذر زمان برای مصرف کنندگان مشکلات عدیده ای را پدید آورده  و با نشت گاز حوادث جبران ناپذیری را پیش رو می آوردند.

وی اظهار داشت: در صورتی که سیستم ها و وسایل گرمایشی در فرایند استاندارد سازی قرارنگرفته باشند؛ سازمان استاندارد نمی توان  در صورت بروز هر گونه حادثه ای حمایت قانونی از مصرف کننده انجام دهد.

جلایر در ادامه گفت: تولیدکنندگان حق تولید وسایل گرمایشی غیر استاندارد را ندارند و مصرف کننده نیز نباید از اقلام گرمایشی غیر استاندارد از جمله پکیج های دیواری و بخاری های گاز سوز استفاده کند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در استفاده از وسایل گرمایشی باید از مواردی بهره گیرند که دارای نشان استادارد باشد و درصف عرضه،همچنین باید نشان استاندارد بر روی آنها ثبت شده باشد.

جلایرتصریح کرد: یکی از معضلات استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد نشست گاز مونوکسیدکربن به هنگام روش کردن آنهاست این گاز سمی و کشنده، بی‌رنگ و بی‌بو بوده و می‌تواند ظرف مدت کوتاهی جان افراد را به خطر اندازد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی در خاتمه به اهمیت و الزام تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در تهیه و نصب وسایل گرمایش اشاره کرد و گفت: اگر شهروندان دراین فرایند با مشکلی مواجه شوند می توانند از سامانه اطلاع رسانی به شماره 10001517  با ما در ارتباط بوده و یا از طریق تلفن گویا به شماره 1517 در صورت مشاهده هر گونه مشکل تماس حاصل فرمایند تا از این طریق بتوانیم از حق آنها دفاع کتیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز