خبرگزاری کار ایران

هم‌زمان با سفر وزیر جهادکشاورزی به مازندران؛

نخستین طرح شناسنامه‌دار شدن واحد‌های زیرمجموعه باغبانی کشور رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۱۳۸

همزمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی به مازندران، نخستین طرح شناسنامه دار شدن واحد‌های زیر بخش باغبانی و شناسه محصول کشور با محوریت باغ کیوی و مرکبات رونمایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، همزمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی به مازندران، نخستین طرح شناسنامه دار شدن واحد‌های زیر بخش باغبانی و شناسه محصول کشور با محوریت باغ کیوی و مرکبات رونمایی شده است.

این مراسم که  با حضور معاونان بهبود گیاهی و مدیران باغبانی سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های کشور در بابلسر برگزار شد؛ معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: با همکاری اتاق اصناف کشاورزی کشور طرح شناسنامه واحد‌های زیر بخش باغبانی رونمایی شد تا محصول مورد رصد برای مصرف داخلی و خارجی باشد.

محمد مهدی برومندی افزود: ردیابی محصولات کشاورزی از تولید تا مصرف نیاز اساسی توسعه کشاورزی است.

وی با ذکر این نکته که از این پس همه محصولات باغی که شناسنامه‌دار می‌شوند شناسه محصول دریافت کرده و می‌توان هرگونه اطلاعات را از فرایند تولید و مصرف سموم و کود مطلع شد.

افزایش یک میلیون و ۷۰۰هزار تنی محصولات باغی در یکسال گذشته

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که این طرح برای باغ کیوی و مرکبات مازندران که بیشترین مازاد بر مصرف محصول را در کشور برای صادرات دارد شروع شد، گفت: در یک سال اخیر برای صادرات این دو محصول اساسی استان، گام‌های ویژه‌ای برای صادرات به کشور‌های چین، روسیه و حتی برزیل شده است.

وی در بخش دیگری به اهمیت برنامه تحولی توسعه کشاورزی با شناخت و احصا چالش‌های باغبانی اشاره کرد و ادامه داد: با وجود مخاطرات اقلیمی در سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن به محصولات باغبانی اضافه شده است.

وی توسعه گلخانه، گیاهان دارویی، تولید و شناسایی نهال‌های گواهی شده با توجه به تغییرات اقلیمی را از مهمترین برنامه‌های تحولی کشاورزی باغبانی عنوان کرد و افزود: با سرمایه گذاری می‌توان با صادرات محصولات باغی، ارز آوری را به صورت ویژه افزایش داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز