خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری مازندران تاکید کرد:

مجریان قانون باید قانونگرایی را در جامعه ترویج دهند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۵۷

کارکنان دستگاه قضایی باید از همه قانونمندتر باشند. / اگر در مسئولیت های اجتماعی خود بر اساس قوانین و مقررات عمل کنیم، نظم و در پی آن امنیت در جامعه حاکم خواهد شد.

رییس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه کارکنان دستگاه قضایی باید از همه قانونمند‌تر باشند، گفت: مجریان قانون باید قانونگرایی را در جامعه ترویج دهند.

به گزارش ایلنا از ساری، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل مازندران، حجت الاسلام والمسلمین حسین طالبی در جلسه نشست دادستان‌های سراسر مازندران که با حضور فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، دادستان‌ها را از ارکان اصلی ایجاد امنیت در جامعه عنوان کرد و اظهارداشت: بر اساس آموزه‌های دینی ما، هر انسانی باید کار‌ها را به نحو شایسته انجام دهد و این مختص به مسایل عبادی نیست و در مسوولیت‌های اجتماعی که به گردن هریک از ماست نیز باید بر اساس قوانین و مقررات عمل کرد.

وی با بیان اینکه اگر در مسئولیت‌های اجتماعی خود بر اساس قوانین و مقررات عمل کنیم، نظم و در پی آن امنیت در جامعه حاکم خواهد شد، تصریح کرد: دادستان به عنوان مدعی العموم وظیفه حفظ و حراست از حقوق عمومی و حقوق شهروندی را بر عهده دارد.

رییس کل دادگستری مازندران با تاکید بر اینکه متهم تا زمانی که اتهام وی در محکمه اثبات نشده است، مجرم به حساب نمی‌آید و حتی در صورت مجرم بودن نیز بر اساس قانون حق دفاع از خود را دارد، خاطرنشان کرد: متهم زمانی که دستگیر شد، یک سری حقوقی دارد که باید در تمام مراحل و فرآیند دادرسی حقوق وی رعایت شود.

حجت الاسلام طالبی با بیان اینکه اجرای مجازات خود نوعی عدالت کیفری است، افزود: شاکی نیز که ممکن است حقی از وی تضیع شده باشد باید در پناه قانون به حقوق خود برسد و گاهی این حق جز با مجازات مجرم محقق نمی‌شود.

وی وارده دادسراهای استان را از ابتدای فرودین ماه سال جاری تا پایان آبان ماه را ۱۱۴ هزار و ۷۰۸ فقره پرونده اعلام کرد و افزود: طی این مدت ۹۹ هزار و ۱۴۸ فقره پرونده نیز مختومه شده است.

رییس کل دادگستری مازندران افزود: همچنین تعداد ۲۴ هزارو ۶۰۲ فقره پرونده افزایش وارده و تعداد ۸ هزار و ۷۵۹ فقره پرونده نیز افزایش مختومه دادسراهای سال جاری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز