خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر ساری:

ساختار دریافت عوارض شهرداری باید تغییر کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۱۴۳

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ شورای شهر ساری گفت: سالهاست شهرداری در دریافت عوارض اشتباه می‌کند و باید ساختار کنونی اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید حسن احمدی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در پاسخ به پرسش رسانه‌ها به دیدگاه خود از شورای شهر و شهرداری پرداخت و گفت: معتقدم شورای شهر نتوانست به چشم‌اندازی که در ابتدای فعالیت این دوره از شورای شهر ششم در نظر داشت، برسد.

وی افزود: شورای ششم را زمانی تحویل گرفتیم که شهرداری و شورا به چالشی عجیب افتاده بوده‌اند نگاه ما این بود که درآمد شهرداری باید تغییر کند و البته این موضوع را در جلسه اول استیضاح شهردار ساری نیز مطرح کردم اما در مجموع به هدفی که برای این دوره از شورا و شهرداری ترسیم کردیم دست پیدا نکردیم بنابراین نمی‌توانم به عملکرد شورا نمره بدهم اما می‌توانم اعلام نارضایتی کنم.

وی به درآمدهای شهرداری اشاره کرد و افزود: معتقدم درآمدهای شهرداری مال نامشروع است چون پول اضافه از مردم دریافت می شود؛ سالهاست شهرداری در دریافت عوارض اشتباه می‌کند و باید ساختار کنونی اصلاح شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ شورای شهر ساری گفت: برخی دوستان معتقدند که اصلاح تعرفه‌های عوارض شهری میزان درآمد شهرداری را کاهش می دهد اما من با این فرضیه مخالف با واقعی شدن تعرفه‌ها شهروندان نیز عوارض را به موقع پرداخت می کنند.

وی تاکید کرد که قرار باشد نگاه درآمدی در شهرداری عوض شود چاره ای نداریم جز اینکه به سمت سرمایه گذاران را به شهر دعوت کنیم و که تعامل و همکاری با دستگاه‌های اجرایی منابعی را از کشور وارد شهر کنیم.

یک سری از پروژه‌ها را هم باید ملی کرد که شرایط خاص خود را دارند.

اعتماد را مردم برگردانیم

احمدی با بیان اینکه اعتماد مردم به شهرداری کاهش یافته است افزود: باید تلاش کنیم اعتماد را به شهر برگردانیم زمانی که شهروندان احساس کنند با صداقت با آنها برخورد می‌شود با شهرداری بهتر همکاری می‌کنند.

وی چالش‌های کنونی شهرداری ساری را ناشی از برخی تخلفات مربوط به دوره گذشته عنوان کرد و گفت: همین موانع مشکلات بزرگ پیش‌روی توسعه شهر است که به چشم شهروندان نمی‌آید.

منشی اول شورای شهر ساری یادآور شد: شهروندان بوستان‌ها، پل روگذر و زیرگذر ها، پارک‌های محلی و معبرگشایی‌های انجام شده در چند سال قبل را می‌بینند از وضعیت امروز اعلام نارضایتی می کنند و می پرسند چرا شهرداری اکنون نمی‌تواند این کارها را انجام دهد پاسخ این است که پروژه‌های شهری که در حدود بودجه مصوب است، هر اتفاق و اقدامی باید در حدود بودجه باشد و بودجه هم باید از طریق درآمد شهرداری تامین شود.

احمدی به مشکلات مالی شهرداری اشاره کرد و افزود: شهرداری در زمینه بیمه ماهانه حدود ۱۴ میلیارد تومان حق بیمه کارکنان را می پردازد هر ماه ۸ میلیارد تومان بابت تقسیط ۴۸۶ میلیارد تومان بدهی بیمه می‌پردازد البته ۲۳ ماه را پرداخت و مابقی را نتوانست بپردازد. اصل جریمه بیمه ۲۴۰ میلیارد تومان بود که با جریمه تاخیر به ۴۸۶ میلیارد تومان افزایش یافت خوشبختانه استاندار محترم در تلاش است تا با کمک نمایندگان مجلس، همان رقم اصلی بدهی برای پرداخت لحاظ شود.

وی به بدهکاری ۱۳۰ میلیارد تومانی شهرداری به مالیات اشاره کرد و افزود: تقریبا ماهی یک میلیارد و ۸۰۰ تومان قسط بانک شهر را پرداخت می‌کرد که آنهم بابت وامی بود که شهرداری در ادوار گذشته دریافت کرد که تسویه نشده بود شهردار فعلی این مبلغ را تسویه کرد و خواست  با مصوبه شورای ششم وام  دیگری را این بانک دریافت کند  متوجه شدند که سال ۹۶ شهرداری ۵۰ میلیارد وام گرفته و هنوز بدهکار است و این میزان با تاخیر به ۱۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که با تلاش آقای بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس ۵ میلیارد تومان از این بدهی هنگفت پرداخت شد و هم‌اکنون شهرداری ماهیانه حدود ۳ میلیارد تومان قسط پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه در ماه گذشته ۱۳ میلیارد تومان از حساب شهرداری کسر شده است، افزود:  این میزان برای بدهی به بیمه، مالیات و پیمانکارانی بود که از شهرداری شکایت کرده بودند.باید بپذیریم که شهرداری بدهکار است و هفته‌ای چند بار شورا و شهرداری برای این موضوع به دادگستری و بیمه مراجعه می‌کنند تا مشکلات را به حداقل برسانند.قبول کنیم با با این بدی بدهی های عظیم طبیعتاً کار سخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز