خبرگزاری کار ایران

در نشست رؤسای کانون‌های بازنشستگان تأمین اجتماعی استان مطرح شد؛

اعتراض بازنشستگان مازندران به تصمیمات مزدی دولت/ چرا حق بازنشستگان تامین اجتماعی به سختی پرداخت می شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۷۳۲

در نشست رؤسای هیات مدیره کانون های بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران؛ نصرالله دریابیگی رئیس کانون بازنشستگان این استان مراتب اعتراض شدید ده‌ها هزار بازنشسته تأمین اجتماعی استان را به تصمیمات مزدی دولت اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،در این نشست که در بابلسر برگزار شد، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران گفت: در 30 سال گذشته سابقه نداشته که مصوبه شورای عالی کار و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی توسط دولت تغییر و کاهش داده شود.

دریابیگی تصریح کرد: مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی و قانون کار تاکید دارند که حقوق کارگر و بازنشستگان تامین اجتماعی باید وفق تورم و سبد هزینه تعیین شود؛ دولت امسال نه براساس تورم عمل کرده و نه مطابق با سبد هزینه.

او گفت: از زحمات وزیر تعاون و کار و اعضای شورای عالی کار و هیات امنای تامین اجتماعی در خصوص افزایش 57 درصدی حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تشکر می کنیم اما اعتراض این جامعه شریف که پیشکسوتان کار و تولید هستند را به رقم سایر سطوح مزدی اعلام کرده و میزان 10 درصدی را نمی پذیریم و تاکید داریم که دولت و وزارت تعاون و کار باید این ردیف را اصلاح کنند.

در این نشست یک روزه علی اصغر باقرزاده نماینده بابلسر در مجلس یازدهم نیز درسخنانی با تاکید براین مطلب که تشکل های کارگری و بازنشستگی یک فرصت بزرگ جهت پبشبرد امور این اقشار شریف هستند؛ گفت: من و همکارانم در مجلس همواره در کنار شما بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم و پیگیری مطالبات برحق شما وظیفه مهم نمایندگان است.

وی از سعه صدر بازنشستگان تأمین اجتماعی و پیگیری مشکلات از طرق قانونی تشکر کرد و گفت: همه مسئولان و نمایندگان اینگونه فکر کنند که روزی مدیریت تمام می شود و باید کاری کنند که در پیشگاه خدا و بندگان خدا شرمنده نباشند.

او از برخی رفتارهای نهادهای دولتی مرتبط با امور بازنشستگان از جمله عدم اجرای طرح همسان سازی حقوق آنان انتقاد کرد و گفت: سال گذشته در کمیسیون تلفیق مجلس در ازای بدهی دولت به تامین اجتماعی تصویب کردیم که 90 هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت به این سازمان پرداخت شود که ازجمله اجرای طرح همسان سازی هدف اختصاص این وجوه بود و من نمی دانم که چرا حق بازنشستگان شریف از صندوق متعلق به خودشان به سختی پرداخت می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز