خبرگزاری کار ایران

دبیر کل سازمان همکاری های اقتصادی اکو :

معرفی ساری به عنوان پایتخت گردشگری، نمایش ظرفیت ‌ها در اجلاس وسیع ‌تر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۹۴۷

دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی اکو با اشاره به سند گردشگری آرام، سبز و جذب اکو و اینکه این سازمان ابتکارات گردشگری بسیاری را در دستور کار دارد، گفت: معرفی ساری به عنوان پایتخت گردشگری، نمایش پتانسیل و ظرفیت ‌ها در اجلاس وسیع ‌تر است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، خسرو نوذری امروز سه شنبه در آئین افتتاحیه رویداد بین المللی گردشگری ساری 2022، با بیان اینکه انتخاب ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو به خاطر ظرفیت هایی متعدد این شهر بوده است، گفت: معرفی پایتخت‌ های گردشگری در فراهم کردن تعامل بیشتر کشورهای منطقه با پیشینه تاریخی وفرهنگی گردشگری مؤثر است.

وی با اشاره به سند گردشگری آرام، سبز و جذب اکو و اینکه این سازمان ابتکارات گردشگری بسیاری را در دستور کار دارد، افزود: معرفی ساری به عنوان پایتخت گردشگری، نمایش پتانسیل و ظرفیت ‌ها در اجلاس وسیع ‌تر است.

دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو با اعلام اینکه  چهارمین اجلاس گردشگری اکو در شهر تاریخی بخارای ازبکستان برگزار می‌شود، گفت: انتظار می ‌رود در این نشست ابتکارات مختلف شامل تسهیل صدور روادید، استانداردهای خدمات گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نوذری با بیان اینکه 330 میلیون شغل توسط گردشگری در جهان ایجاد شده است، افزود: منطقه اکو به دلیل تنوع و زیبایی های فرهنگی 74 اثر ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه طی دهه گذشته سفرهای های گردشگری در اکو از مرز 87 میلیون گردشگر فراتر رفته است، ادامه داد: با توجه به پتانسیل و جمعیت منطقه نسبت ورودی گردشگران به نسبت گردشگران جهانی هنوز کم است و نیاز به همراهی بیشتر دارد.

نوذری گفت:  منطقه اکو بیش از 49 میلیارد د دلار از گردشگری بین المللی جذب درآمد داشته است البته کووید 19 تأثیر منفی بر گردشگری آن داشته است.

دبیرکل سازمان همکاری ‌های اقتصادی اکو حمل ترانزیت، تقویت گردشگری بین کشورهای عضو اکو را مهم دانست و افزود: باید زیبایی های طبیعی و دستاوردهای مختلف این کشورها را در حوزه های مختلف از جمله فناوری های نوین، علمی و پزشکی را به سایر مردم معرفی کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز