خبرگزاری کار ایران

همایش زنان کارگر در مازندران به مناسبت هفته کارگر:

خانه کارگر: زنان قربانیان اصلی بحران کارخانه ها هستند/مدیرکل بانوان : دغدغه استاندار؛ احیاء کارخانه ها وحمایت ازبانوان کارگراست/دریابیگی: سهم زنان کارگر از مدیریت ها چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۴۹۵

در دومین روز ازهفته کارگر؛ زنان کارگروتشکل های مربوطه درمازندران گردهم آمدند تا دغدغه های خاص وعام خویش را به گوش مسئولان برسانند.

به گزارش خبرنگار "ایلنا" از مازندران، در این همایش یک روزه که جمعی از مسئولان استانی از جمله مدیرکل امور بانوان استاندار مازندران حضور داشتند؛ مسئول تشکلات زنان خانه کارگر گفت: مشکلات معیشتی خانواده ها بیش از هر کسی، زنان غیرتمند را در فشار و تنگنا قرار داده و در خانه کارگر ما روزانه پذیرای 400 تا 500 بانویی هستیم که برای دریافت کمک مالی به این تشکیلات مراجعه می کنند.

 زهرا صادقی زنان کارگر را اولین قربانیان بحران کارخانه ها توصیف کرده و گفت: مگر می شود بانوی کارگری 15 روز پس از زایمان برسرکارش حاضر شود؛ بلی چون تهدید می کنند اگر بر سر کارش حاضر نشود؛ اخراج خواهد شد!!

او گفت: ضمن احترام به کارفرمایان کارخانه ها که این روزها سخت در فشار هستند؛ تاکید می کنم که کارفرمایان و کارگران دوبال شکسته تولید هستند که هیچ کس به کمک شان نمی آید.

صادقی روزگار زنان کارگر به خصوص سرپرستان را بسیار وخیم توصیف کرد و گفت: 57 درصد افزایش دستمزد داشته ایم و تورم 3 تا 5 برابر بیشتر شده معنای این حرف تعطیلی تدریجی کارخانه هاست!

او از شکاف عمیق طبقاتی درجامعه به شدت انتقاد کرد و گفت: مزد یک کارگر پول توجیبی یک بچه ثروتمند در جامعه ماست؛ این چه اوضاعی است که درست کرده اند؟!

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران هم درجمع زنان کارگروتشکل های کارگری استان حمایت ازجامعه زنان به ویژه بانوان کارگروکارآفرین را یکی از دغدغه های مهم نماینده عالی دولت وسایر مدیران استان عنوان کرد وبا اشاره به سفررییس جمهوری ومعاون بانوان ایشان به استان درپایان سال گذشته ازاختصاص 450 میلیارد ریال به اموربانوان خبرداد که در سالهای اخیربی نظیربوده است.

طوسی خطر کاهش موالید در استان و پیری جمعیت در مازندران را یاد آورشد و با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی به دستور استاندار جهت مسایل اقتصادی و معیشتی بانوان از تجهیز بخش ناباروری بیمارستانهای بهشهر و نوشهر و همچنین تجهیز سالن ورزشی دختران بابلسر و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار خبرداد و گفت: برای رونق اشتغال در بخش کشاورزی و حمایت از زنان کارآفرین 200 میلیارد ریال اعتبار ارزان قیمت پیش بینی شده است.

این مقام مسئول از انعقاد تفاهم نامه ای میان امور بانوان استانداری و صنایع استان برای رونق 28 شاخه تولیدات خانگی و صنایع کوچک خبرداد و گفت: بانوان کارآفرین برای استفاده از وام های کم بهره معرفی می شوند.

وی همچنین احیاء و توانمند سازی کارخانه ها برای رونق اشتغال و تولید و ارزش آفرینی را جزو اولویت های استاندار مازندران عنوان نمود.

حسن فلاح مدیرکل تامین اجتماعی مازندران نیزبا اشاره بهاین که 40 درصد مستمری بگیران تامین اجتماعی استان زنان هستند؛ تصریح کرد: کمک به رونق تولید واشتغال موجب پویایی اقتصاد استان و توانمند شدن تامین اجتماعی ازمحل پرداخت حق بیمه خواهد شد ودربلند مدت می توانیم به تعهدات قانونی خود عمل نماییم.

نصرالله دریابیگی دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران هم به ارزش گذاری پیامبر اکرم به مقام کارگروتاکیدات امام راحل ومقام معظم رهبری درخصوص توجه مسئولان به جایگاه کارگران را یادآورشد وگفت: سهم زنان کارگر از مدیریت های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی چقدر است؟

او از آنانی که به نام کارگران  ایام انتخابات رای آنان را می گیرند و هیچ اقدامی برای کارگر انجام نمی دهند؛ به شدت انتقاد کرد و گفت: در حالی که کارگران زحمت می کشند و رکن مهم پویایی و شکوفایی اقتصاد کشورند؛ در فقر و محرومیت به سرمی برند وعده ای ازسیاسیون و صاحبان قدرت و ثروت موج سواری می نمایند و حق قانونی کارگران را تضییع می کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز