خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری مازندران:

۶۷ فقره پرونده قصاص منجر به صلح وساز شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۵۰۶

رئیس کل دادگستری مازندران از صدور هشت هزار و ۹۰۰ رای مجازات جایگزین در استان طی سال قبل خبر داد و گفت: ۶۷ فقره پرونده قصاص نیز منجر به صلح وساز شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حجت الاسلام صادق اکبری با اشاره به صلح و سازش در پرونده‌های قصاص گفت: در سال گذشته و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان مازندران ۶۷ فقره پرونده قصاص منجر به صلح و سازش شد.

وی در خصوص لزوم اجرای مجازات‌های جایگزین حبس گفت: این نوع مجازات می‌تواند نقش مؤثری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و استفاده بهینه از توان و ظرفیت زندانی‌ها برای خدمات رسانی به جامعه داشته است.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به آمار آرا صادر شده جایگزین حبس در یک ساله گذشته گفت: سال گذشته برای ۸ هزارو ۹۳۷ پرونده رأی جایگزین حبس صادر شد و امیدوارم با برنامه ریزی صحیح و دقیق و با همکاری همکاران قضائی در سال جاری نسبت به این موضوع اقدامات شایسته‌تری صورت گیرد.

وی ادامه داد: مجازات حبس نباید برای مجرمانی که مخل امنیت و آرامش جامعه هستند صادر شود و در این گونه موارد همکاران دستگاه قضائی استان باید با تعیین مجازت‌های مناسب و بازدارنده هزینه ارتکاب جرم را بالا ببرند.

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: دستوراتی در این خصوص صادر شده تا معاونت آموزش و امور فرهنگی برای استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس دوره‌های آموزشی مناسب را تعیین کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز