خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان:

دستگاه قضا به بخش فرهنگی جامعه توجه داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۸۴۸

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه دستگاه قضا به بخش فرهنگی جامعه توجه داشته باشد، گفت: وجود پرونده‌های بسیار در دستگاه قضا نشان می‌دهد مردم این دستگاه را مامن خود می دانند.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با رئیس کل و اعضای شورای قضایی استان متشکل از معاونان و روسای تابعه دادگستری گیلان با تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر بهشتی اظهار کرد: قضاوت در آیین الهی دارای تهدید و ظرفیت است و نخستین قضات در بین بشر انبیا بودند.

وی، قضاوت را امری دشوار عنوان کرد و افزود: یکی از اقدام‌های پسندیده رئیس‌قوه قضائیه استمداد از دانشگاهیان و حوزویان در کمک به قوانین و مبانی قضایی کشور است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عقل و شرع اجازه سیاه نمایی از دستگاه قضا در نظام‌جمهوری اسلامی را نمی‌دهد، تصریح کرد: کارها در قوه قضائیه جمهوری اسلامی در حال انجام است.

فلاحتی، وجود پرونده های بسیار در دستگاه قضا را تهدید و فرصت دانست و بیان کرد: وجود پرونده های بسیار در دستگاه قضا نشان می دهد مردم این دستگاه را مامن خود می دانند.

وی، به وظیفه پیشگیری در دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: پیشگیری مربوط به متولیان فرهنگی کشور در جلوگیری از فسادهای فرهنگی جامعه است و این وظیفه فعالیت مضاعفی محسوب می شود که به عهده دستگاه قضا گذاشته شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار اطلاع مردم از بعضی از فعالیت های انجام شده در دستگاه قضا شد و اظهار کرد: آگاهی مردم از اقدام های انجام شده در دستگاه قضا موجب می شود به آرامش برسند.

فلاحتی با اشاره به اینکه خودصیانتی در دستگاه قضا بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: اکنون دستگاه قضا روبه رشد و تعالی است ضمن اینکه نظارت دائم در بخش های زیر مجموعه تاثیر دارد.

وی در ادامه به وجود بعضی از مدیران پروازی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: به مسئولان گفتیم که فرمانداران و بخشداران گیلان نباید پروازی باشند.

امام جمعه رشت با تاکید براینکه دستگاه قضا باید به بخش فرهنگی جامعه توجه داشته باشد، بیان کرد: خانواده ها که ۸۰ درصد مسائل اجتماعی به عهده آنهاست در این زمینه سهل انگاری می کنند.

فلاحتی، اعتبارات فرهنگی کشور را در حد نازل ذکر کرد و افزود: می خواهیم در بحث فرهنگی جامعه در مهدکودک ها و پیش دبستانی ها ورود کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که می تواند در ورود زیربنایی ائمه جمعه به مسائل اجتماعی کمک کند، دستگاه قضا است.

ورود سالانه ۲۷۰ هزار پرونده به دادگستری گیلان

احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری گیلان نیز در دیدار مذکور گفت: سال ۹۷ تعداد ۶۰۰ هزار پرونده در دستگاه قضایی استان در چرخه رسیدگی قرار گرفته است.

وی به رسیدگی سالانه ۵۰۰ هزار پرونده در دادگستری گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد حدود ۱۳۰ هزار پرونده در شورای حل اختلاف بررسی می شود.

وی از ورود سالانه ۲۷۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی گیلان خبر داد و بیان کرد: سالانه ۸ تا ۹ درصد به وررودی پرونده ها در دستگاه قضایی کشور اضافه می شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه پیشگیری نخستین اولویت دستگاه قضا است، تصریح کرد: اجرای احکام صادر شده دومین اولویت دستگاه قضا است.

سیاوش پور به تشکیل ستاد ساماندهی اقتصاد مقاومتی در دادگستری گیلان اشاره کرد و یادآور شد: بخشنامه کردیم اگر کارخانه ای حتی با ظرفیت کم فعالیت می کند، در اجرای مطالبات دستگاه ها به تعطیلی کشانده نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز