خبرگزاری کار ایران

‌رئیس شورای نظام هماهنگی نظام پزشکی مازندران:

جدیت بر ساماندهی پسماندهای عفونی در بیمارستان و مراکز درمانی/ از ابتدای سال تاکنون 64 پرونده قصور پزشکی در دادسراها تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۱۲۴

رئیس شورای نظام هماهنگی نظام پزشکی مازندران با بیان این که، نظارت بر ساماندهی پسماندهای عفونی در بیمارستان و مراکز درمانی را باجدیت پیگیری می‌کنیم، گفت: تولیدکنندگان باید نسبت به خنثی سازی و بی‌خطر کردن این زباله‌ها اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمد ابراهیمی ساروی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساری گفت: سازمان نظام پزشکی دووجهی و در وهله اول صنفی و بخش دیگر بررسی شکایت‌های انتظامی است که توسط مراجعه کنندگان به مراکز درمانی خصوصی و دولتی و یا دادسرای عمومی صورت می‌پذیرد.

وی افزود: به غیر پرستاران و پیراپزشکان که عضو نظام پزشکی مازندران هستند و شکایت از تمام حرفه‌های پزشکی از جمله پرستاری و پیراپزشکی در نظامی پزشکی ثبت می‌شود.

رئیس شورای نظام هماهنگی نظام پزشکی مازندران نظارت بر تبلیغات دارویی و پزشکی را از دیگر کارکرد و وظایف نظام پزشکی برشمرد و گفت: بررسی پرونده‌های قصور درمانی و اخلاقی و نحوه برخورد پزشکان با بیماران در این مجموعه بررسی می‌شود.

وی با بیان این که، نظارت بر ساماندهی پسماندهای عفونی در بیمارستان و مراکز درمانی را باجدیت پیگیری می‌کنیم، افزود: در روزهای گذشته پروانه کسب یکی از پیمانکاران که نسبت به اجرای تعهدات خود غفلت‌هایی انجام داده بود با نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران لغو شد. 

ابراهیمی، کمبود زمین مناسب برای انباشت زباله‌های عفونی را یکی از چالش‌های اساسی در استان عنوان کرد و ادامه داد :  تولیدکنندگان باید نسبت به خنثی‌سازی و بی‌خطر کردن این زباله‌ها اقدام کنند و سهل‌انگاری پیمانکار و تولیدکنندگان در بی‌خطر سازی این زباله‌ها به هیچ عنوان معنا ندارد و باید با همراهی دستگاه‌های مربوطه برای رفع این چالش اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: همراهی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان پسماند برای ساماندهی زباله‌های عفونی در مازندران اجتناب‌ناپذیر است و با برنامه‌ریزی به طور حتم برای رفع این مشکل اقدام خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه از ابتدای فروردین سال جاری تاکنون 64 شکایت قصور پزشکی در دادسرها و 43 مورد شکایت در هیات بدوی ثبت شده است، گفت: به طور متوسط ماهانه 10 تا 12 پرونده در این ارتباط به شورای هماهنگی نظام پزشکی استان ارجاع می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: براساس آمار از مجموع پرونده‌های ارجاع شده به نظام پزشکی حدود 55 درصد رای به قصور پزشکی و 45 درصد هم به عدم قصور پزشک ختم شد.

ابراهیمی با بیان این که، متوسط آمار تایید قصور پزشکی پزشکان مازندرانی در مقایسه با متوسط کشوری حدود سه تا پنج درصد بیشتر است، گفت: در گذشته بررسی پرونده‌های شکایت از پزشکان بیش از 15ماه طول می‌کشید اما در دوره جدید مدیریت این رقم به 6 ماه کاهش یافته است. 

وی ادامه داد: به طور حتم دغدغه‌های اقشار مردم در ارتباط با قصور پزشکی در استان پیگیری می‌شود و شهروندان با شماره‌گیری 33201533 می‌تواند به صورت تلفنی نحوه مراحل شکایت و دغدغه‌های مردمی خود را با نظام پزشکی استان در میان بگذارند.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان مازندران گفت: در هر دوره بررسی شکایت‌ها در کمیسیون اخلاقی و مالی پزشکان، به طور متوسط 15 تا 20 پرونده و شکایت بیمار در ارتباط با دریافت زیرمیزی از سوی پزشک بررسی می‌شود.

وی افزود: به طور حتم پزشکان استان از شخصیت های وارسته جامعه هستند اما برخی سودجویی ها از سوی برخی پزشکان و کادر درمان وجود دارد.

علیرضا خاکساریان معاون سازمان نظام پزشکی مازندران نیز با بیان اینکه اگر بیماری از کار پزشک راضی نبود می‌تواند از طریق دادگستری و یا دادسرای نظام پزشکی اقدام کند، افزود: هفت دادیار ویژه به تخلفات پزشکی رسیدگی می کنند.

 وی از تشکیل کمیسیون‌های کارشناسی برای رسیدگی به تخلفات خبر داد و گفت: در رشته‌های مختلف کمیسیون ‌های کارشناسی فعال شد و پس از بررسی پرونده‌ها به دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر ارسال می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز