خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

توسعه و ماندگاری تجارت در بازارهای هدف بسیار مهم است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۳۵

صادرکنندگان ما با ریسک بالا و خطر از دست دادن سرمایه خود در سایر کشورها مشغول به فعالیت هستند. / مشکلات مالیاتی، گمرکی و بانکی از جمله مشکلات گریبانگیر صادرکنندگان در استان است.

غلامرضا عشریه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان به وجود سه بندر، سه فرودگاه و راه های مواصلاتی از استان به پایتخت اشاره کرد و گفت: بندر امیرآباد به عنوان تنها بندر جنوبی دریای خزر به راه آهن اتصال دارد.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه امسال را مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کردند افزود: در شش ماهه اول امسال به تحقق حماسه سیاسی رسیدیم و باید در ۶ ماهه باقیمانده از سال به حماسه اقتصادی دست یابیم.

وی صادرات خدمات فنی و مهندسی را جهت توسعه صادرات در درکنار کالا مهم ارزیابی کرد.

عشریه به مشکلات حوزه صادرات اشاره کرد و گفت: مشکلات مالیاتی، گمرکی و بانکی از جمله مشکلات گریبانگیر صادرکنندگان در استان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران تصریح نمود: در همه جای دنیا پرداخت جوایز و تشویقات صادراتی به موقع صورت می گیرد که متاسفانه در کشور ما این مهم باید از سوی مسئولین ذیربط مورد توجه قرار گیرد.

عشریه توسعه و ماندگاری تجارت در بازارهای هدف را مهم عنوان کرد و گفت: بازارهای هدف را که مشتریان سالهای سال با تلاش توانستند به دست بیاورند را زود از دست می‌دهیم و کشورهای رقیب به راحتی این بازارها را از ما می‌گیرند.

عشریه گفت: بعد از گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توسعه چشمگیری در مازندران نبوده ایم که باید در این خصوص چاره اندیشی جدی صورت گیرد.

وی از صادرکنندگان بعنوان سربازان اقتصادی نام برد که با وجود تمامی مشکلات پیشرو تلاش می کنند و تصریح کرد: صادرکنندگان ما با ریسک بالا و خطر از دست دادن سرمایه خود در سایر کشورها مشغول به فعالیت هستند و نباید در این شرایط درگیر مسائل حاشیه ای بانکی، گمرکی و مالیاتی شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز