خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران:

۲۱ پروژه اقتصاد مقاومتی امسال در مازندران وارد عملیات اجرایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۳۳۳

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران گفت: 21 پروژه اقتصاد مقاومتی امسال در مازندران به تصویب رسید که سعی می‌شود از ظرفیت مردمی و بدون اتکا به منابع عمومی اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مفید غلامی راد بعدازظهر امروز چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران که در استانداری مازندران برگزار شد به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: تلاش داریم با اقتصاد هوشمند و دانش‌بنیان با فناوری و نوآوری در برنامه جدید به سرانجام برسانیم.

وی افزود:  افرایش تولید، اشتغال و بهره‌وری، کاهش تلفات انرژی، ارتقای شاخص‌های عدالت اجتماعی ازجمله عناوین سیاست‌های کلی ابلاغی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری مازندران گفت: 21 پروژه در تعریف برنامه اقتصاد مقاومتی مازندران به تصویب رسید که سعی شد از ظرفیت مردمی و بدون اتکا به منابع عمومی اجرا شود.

غلامی راد افزود: تاکنون از مجموع طرح‌های تعریف‌شده، یک طرح به پایان رسید و هشت طرح هم طبق برنامه زمان‌بندی در دست اجرا قرار دارد.

وی ادامه داد: به دلایل نامعلوم، سه طرح عمرانی و اقتصادی که در قالب اقتصاد مقاومتی در استان تعریف‌شده بود، اکنون متوقف‌شده و همچنین 9 طرح دیگر هم درروند پیشرفت فیزیکی آن‌ها تأخیر وجود دارد.

غلامی راد به نقش اندک شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: متأسفانه سهم این شرکت‌ها در اقتصاد مازندران یک درصد هم نیست و باید برای توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در استان بیش‌ازپیش به این شرکت‌ها توجه شود.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران گفت: لایروبی آب‌بندان ها، اراضی شیب‌دار، تجهیز پایانه صادراتی، توسعه پرورش ماهیان در قفس، آزادسازی سواحل ازجمله پروژه‌هایی است که در ستاد اقتصاد مقاومتی استان تعریف‌شده است.

وی به اهمیت لایروبی آب‌بندان‌ها در ارتقای اقتصاد، ذخیره آب و توسعه گردشگری اشاره کرد و افزود: تأکید دولت بر رشد 8 درصدی است که باید محقق شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز