خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی مازندران :

70 درصد مواد مخدر مصرفی در مازندران تریاک است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۷۶۲

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: ۷۰ درصد مواد مصرفی در استان هم تریاک 70.6 درصد و سپس شیره تریاک است.

 

به گزارش خبرگزاری ایلنا، دکتر فرزاد گوهردهی گفت: رتبه مازندران در حوزه شیوع مصرف انواع مواد مخدر بین ۳۱ استان‌های کشور بیستم است و ۷۰ درصد مواد مصرفی در استان هم تریاک 70.6 درصد و سپس شیره تریاک است.

 وی بابیان اینکه سن شیوع مصرف قلیان در مازندران از متوسط سن کشوری حدود ۱.۲ سال کمتر است، افزود: سن شیوع مصرف قلیان در استان ۲2.۳ سال و شیوع مصرف سیگار هم ۲۱.۶ سال است.

مدیرکل بهزیستی مازندران یکی دیگر از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از مواد مخدر را شیوع مصرف داروهای مسکن حاوی کدئین به‌صورت خودسرانه در سنین پائین برشمرد و گفت: طبق بررسی‌های علمی و پژوهشی شیوع شناسی حدود ۳۰ درصد از جمعیت استان در ۲۵ سالگی انواع داروهای حاوی کدئین به‌ویژه استامینوفن را به‌صورت خودسرانه مصرف می‌کنند.

گوهردهی افزود: همچنین مصرف خودسرانه قرص خواب‌آور دیازپام نیز در بین جمعیت استان مازندران بسیار زیاد شده است.

وی روند گسترش اعتیاد مزمن و پیش‌رونده در جمعیت استان را خطر جدی در استان توصیف کرد و گفت: وابستگی و تحمل معتادان به مواد مخدر در استان نیز نگران‌کننده است.

گوهردهی به فعالیت یک مرکز درمان سرپایی دولتی درمان اعتیاد و 60 مرکز درمان غیردولتی در استان مازندران اشاره کرد که در مرکز غیردولتی بالغ‌بر هشت هزار و 100 نفر افراد معتاد از خدمات مرتبط برخوردار هستند.

وی همچنین از فعالیت 53 کمپ ترک اعتیاد با ظرفیت شش هزار 813 نفر در استان خبر داد و گفت: مراکز درمان بین‌راهی و مرکز جامع درمان اعتیاد از دیگر خدمات این اداره کل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز