خبرگزاری کار ایران

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش مازندران خبرداد:

هوشمندسازی بیش از ۲ هزار مدرسه در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۷۶

فناوری اطلاعات تاثیر شگرفی را در آموزش و پرورش موجب می‌شود. / امروز دانش‌آموزان با پیشرفت تکنولوژی فعالانه در کلاس درس حضور دارند و خود عامل یادگیری می‌شوند.

امروز دانش‌آموزان با پیشرفت تکنولوژی فعالانه در کلاس درس حضور دارند و خود عامل یادگیری می‌شوند.

به گزارش ایلنا از ساری، نعمت بقایی در آیین گشایش نمایشگاه هوشمندسازی مدارس آمل گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه هوشمند شده است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش مازندران با بیان این که امروز فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش لازم و ملزوم یکدیگر هستند، اظهار داشت: فناوری اطلاعات تاثیر شگرفی را در آموزش و پرورش موجب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تکنولوژی تاثیر زیادی در فرآیند یادگیری داشته است، افزود: تکنولوژی در قرن ۲۱ بیشتر از سایر علوم پیشرفت داشته است.

بقایی با بیان این که باید تلاش کنیم از تکنولوژی در جهت مثبت استفاده کنیم، یادآور شد: هدف از برپایی نمایشگاه این بود که فن‌آوری‌های نوین را که حاصل تلاش و کوشش افراد است و نحوه استفاده از آن در نظام تعلیم و تربیت را به علاقه‌مندان نشان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه تکنولوژی موجب می‌شود که یادگیری در کلاس به شکل تعاملی پیش رود و معلم دیگر متکلم وحده نباشد، اظهار داشت: امروز دانش‌آموزان با پیشرفت تکنولوژی فعالانه در کلاس درس حضور دارند و خود عامل یادگیری می‌شوند.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه حضور شرکت‌های ارائه دهنده فناوری اطلاعات در کنار ایجاد رقابت می‌تواند والدین دانش‌آموزان و مدارس را با تکنولوژی‌های روز آشنا کند، ادامه داد: با ورود تکنولوژی به مدارس والدین و دانش‌آموزان می‌توانند به تولید محتوای الکترونیکی بپردازند و در کنار آن به اقتصاد کشور نیز کمک کنند.

بقایی با اعلام اینکه معلمان باید توجه داشته باشند که نرم‌افزارها باید در راستای تعلیم و تربیت به کار گرفته شوند، یادآور شد: باید شرایطی ایجاد کنیم که معلم آگاهانه و با دانش در کلاس درس حاضر شود.

وی تصریح داشت: معلمان به کمک فن آوری اطلاعات و ارتباطات، ضمن تولید محتوای الکترونیکی، با جدیدترین فن آوری به آموزش و پرورش دانش آموزان می پردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز