خبرگزاری کار ایران

المپیاد‌های درون مدرسه‌ای در خراسان شمالی کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۷۴۴

بازی‌های بومی و محلی، شطرنج، دو ومیدانی، آمادگی جسمانی و مهارت انفرادی از رشته‌های المپیاد درون مدرسه است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۳۰ هزار دانش آموز خراسان شمالی در ۵۴۶ مدرسه ورزش را در المپیاد‌های درون مدرسه‌ای تجربه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمدلنگری در آیین گشایش دومین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای که با حضور مسئولان استانی و کشوری در مدرسه دخترانه نرجس بجنورد برگزار شد، اهداف این المپیاد‌ها را افزایش نرخ پوشش ورزش تربیتی و همگانی، هدایت رقابت‌ها به کف مدارس و ایجاد شادابی و نشاط مضاعف در مدارس از اهداف برگزاری این المپیاد‌ها دانست.

وی با بیان اینکه امروز در دنیای ماشینی، ورزش از اهمیت بالایی برخور دار است، گفت: پیام اصلی ورزش ایجاد شور و نشاط و شادابی برای درخشش دانش آموزان در عرصه‌های آموزشی و پروررشی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این آیین که با حضور ورزشکاران و تیم‌های ورزشی الپیاد درون مدرسه‌ای دبیراستن نرجس برگزار شده بود گفت: سال گذشته این المپیاد‌ها در ۱۵۹ مدرسه و با حضور ۹ هزار و ۹۲۶ دانش آموز برگزار شد ولی امسال طبق قراری که از سوی وزارت صورت گرفته باید حداقل یک پنجم آمار دانش آموزان استان تحت پوشش این المپیاد قرار گیرد.

بهرام سلیمانیان بازی‌های بومی و محلی، شطرنج، دو ومیدانی، آمادگی جسمانی و مهارت انفرادی از رشته‌های این المپیاد عنوان کرد.

خراسان شمالی با دارا بودن ۹ منطقه آموزشی در ۸ شهرستان، جمعیتی بالغ بر ۹۰۰ هزار نفر و بیش از ۱۶۰ هزار نفر دانش آموز دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز