خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

هر مازندرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۳۲۰

استاندار مازندران با بیان اینکه دارای ظرفیت‌ها و خصوصیات بارز و مثبت زیادی است و اعتیاد تهدید جدی برای سلامت و توسعه استان محسوب می‌شود، گفت: هر مازندرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد باشد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید محمود حسینی پور شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، خواستار آسیب‌شناسی درزمینه مواد مخدر و اعتیاد شد و گفت: به‌رغم همه تلاش‌ها و زحماتی که در حوزه‌های مختلف کشیده شد، نمودار اعتیاد در استان نگران‌کننده و غیرقابل‌قبول است.

وی افزود: مازندران دارای ظرفیت‌ها و خصوصیات بارز و مثبت زیادی است و اعتیاد تهدید جدی برای سلامت و توسعه استان محسوب می‌شود.

استاندار مازندران با ابراز گله‌مندی از عدم حضور برخی مسئولان در جلسه ستاد مواد مخدر اینکه هنوز به عمق مسئله اعتیاد پی نبردند، گفت: همان‌گونه که برای مهار بیماری کرونا همه بسیج شدند برای مقابله و مهار اعتیاد نیز همه باید بسیج و وارد شوند زیرا اهمیت آن کمتر از کرونا نیست.

وی بابیان اینکه اگر کسی در خانواده خود معتادی داشته باشد، حقیقت اعتیاد را درک می‌کند، افزود: مواد مخدر و اعتیاد عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و خود این بیماری نیز معلول بسیاری از علت‌ها است.

حسینی پور بر لزوم اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و ادامه داد: اگر اعتیاد را چالش اجتماعی تلقی کنیم برای درمان آن نیز دستگاه‌های مختلف نیز باید وارد شوند.

وی افزود: مواد مخدر سنتی و صنعتی گریبان بسیاری از خانواده‌ها را گرفته است و ما مسئول هستیم و نباید نسبت به این مسئله غفلت کنیم.

حسینی پور بابیان اینکه حرکت به سمت مازندران با عاری بودن از اعتیاد با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها باید شعار ستاد مواد مخدر باشد، ادامه داد: ساماندهی معتادان متجاهر باید در اولویت‌های اصلی این ستاد قرار گیرد.

وی بابیان اینکه هر مازندرانی باید یک سفیر پیشگیری از اعتیاد باشد، افزود: برخورد همه‌جانبه و قاطع با قاچاقچیان خرد و کلان نیز از ضروریات است.

استاندار مازندران بر ضرورت توسعه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد تأکید کرد و آن را مقدم بر درمان دانست و گفت: حضور جوانان در مساجد موجب می‌شود تا به دام اعتیاد نیفتند؛ جوانان را به مساجد تشویق کنیم.

وی نقش آموزش‌وپرورش و مراکز آموزش عالی را در پیشگیری از این پدیده شوم مهم دانست و افزود: اگر جلسه به‌کلی گویی بپردازیم و راهکاری برای حل این مشکل نداشته باشیم چیزی عایدمان نمی‌شود.

حسینی پور گفت: اگر بتوانیم تا پایان سال یک یا دو شهرستان را پایلوت قرار داده و طرح سالم سازی را در آن شهرها پیاده کنیم حرکت روبه‌جلو را پیش گرفتیم البته اجرای این طرح مستلزم همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل است و اینکه سازوکار مبارزه با اعتیاد در این طرح به‌خوبی دیده شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز