خبرگزاری کار ایران

در مراسم جشن ۲۹ آبان مطرح شد؛

آقایان مسئول؛ از حال و روز کارگران و بازنشستگان خجالت بکشید

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۰۹۰

گرامیداشت سالروزتصویب قانون کار در مازندران با سخنان تند و گلایه آمیز نمایندگان و مسئولان تشکل های کارگری استان همراه شد و نماینده کارگران مازندران نسبت به عواقب هرگونه تعرض به مفاد این قانون حمایتی هشدارداد.

به گزارش "ایلنا" از قائمشهر؛ در این مراسم که در محل تشکیلات خانه کارگر قائمشهر برگزار شد و برخی مسئولان شهرستان نیز حضور داشتند؛ "نصرالله دریابیگی" دبیراجرایی خانه کارگر مازندران ضمن اشاره تلویحی به قانون کار پیش از انقلاب که منافع برخی جریانات و صاحبان زر و زور را تامین می کرد؛  گفت: شایسته نیست به قانونی که به عنوان حامی کارگران مطرح است؛ این گونه هجمه ببرند.

این فعال کارگری خطاب به مجلس و دولت گفت: افکار بدتان را درباره قانون کار کنار بگذارید و کاری نکنید که کارگران و بازنشستگان به خیابان ها بیایند و حق اشان را در کف خیابان مطالبه کنند.

دریابیگی گفت: قانون کارخط قرمز ده‌ها میلیون کارگری است که در پیروزی انقلاب نقش آفرینی کردند و ۸ سال در دفاع مقدس ایثارگری کردند و ۴۰ سال است که در برابرتمامی توطئه ها ایستاده اند.

او با اشاره به مخالف های مستمر برخی گروه ها وجریانات با مفاد قانون کار در ۴ دهه اخیر گفت: آنانی که می خواهند ماده ۴۱ قانون را تخریب وتضعیف کنند، کور خوانده اند.

او خطاب به مسئولان استان و کشوری و نمایندگان گفت: کدام یک از شما عزیزان می توانید با ماهی ۴ میلیون و ۵ میلیون زندگی را مدیریت کنید درحالی که خط فقربالای ۱۰ میلیون تعربف شده است؟! برخی آقایان که ماهی ۳۰ تا ۴۰ میلیون حقوق می گیرند؛ خجالت از وضعیت کارگران و بازنشستگان بکشند. 

دریابیگی در پایان صحبت های خود از وخامت معیشت بازنشستگان شریف تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: طرح همسان سازی به طورکامل اجرایی نشده و ما منتظر عنایت مسئولانیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز