خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

حوادثکار طی ۲۵ سال گذشته روند افزایشی داشته است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۹۳۴

«بسیاری از مصدومان حوادثناشی از کار مشمول پیوند عضو می‌شوند و درحالی که باید قوی‌ترین مراکز پیوند در مراکز تامین اجتماعی مستقر باشند اما در حال حاضر در تامین اجتماعی حتی یک درمانگاه و بیمارستان ملکی که بصورت عمومی به بیمه شدگان نیازمند پیوند عضو خدمت درمانی ارائه کند نداریم.»

رئیس فراکسیون کارگری مجلس معتقداست افزایش آموزش‌های حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار تنها راه پایین آوردن آمار بالای حوادثکار است.

علیرضا محجوب در این باره به ایلنا گفت: تا زمانی‌که آموزش‌ها، تبلیغات و اقدامات بازدارنده‌ای که در خصوص جلوگیری از حوادثکاری صورت می‌گیرد، کافی نباشد روند رو به افزایش حوادثکار ادامه خواهد داشت.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه لازم است دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و تبلیغی بر روی این موضوع متمرکز شوند، افزود: بالا بودن حوادثکار موضوع تازه‌ای نیست و می‌توان به جرئت مدعی شد که وضعیت ایمنی کارگران در ۲۵ سال گذشته به مراتب بد‌تر شده است بطوری که شمار کارگرانی که بر اثر حوادثکار دچار مصدومیت، نقص عضو و یا فوت شده‌اند افزایش یافته است.

وی گفت: بازبینی مقررات کنونی با رویکرد فرهنگ‌سازی ایمنی کار، تقویت بازرسی‌های دوره‌ای و تشدید برخوردهای قانونی با متخلفان احتمالی از جمله راه‌های موثری است که می‌توان به کمک آن‌ها از شدت حوادثکار کاست.

وی تاکید کرد: از سازمان تامین اجتماعی و بقیه دستگاه‌های قانونگذاری، اجرایی و نظارتی که فعالیت‌ آن‌ها به حوادثکار مرتبط می‌شود انتظار داریم که به‌طور تخصصی به مسئله تامین نیازهای درمانی مصدومان حوادثناشی از کار بپردازند.

دبیر کل خانه کاگر گفت: بطور مثال در حال حاضر در کشور اورژانس‌های تخصصی و اقدامات تخصصی در زمینه درمان مصدومان حین کار نداریم و این وضع مطلوب نیست.

وی با تاکید بر اینکه مطابق آمارهای موجود شمار قابل توجهی از مصدومان حوادثکار را کارگران نقص عضو شده تشکیل می‌دهند، گفت: در حال حاضر کیفیت خدمات بیمه‌ای و درمانی‌ای که به مصدومان حوادثکار ارائه می‌شود با حق بیمه‌های پرداخت شده همخوانی ندارد و نامناسب است.

محجوب در تشریح نامنسب بودن کیفت خدماتی که مصدومان حوادثناشی از کار ارائه می‌شود یادآور شد: بسیاری از مصدومان حوادثناشی از کار مشمول پیوند عضو می‌شوند ودرحالی که باید قوی‌ترین مراکز پیوند در مراکز تامین اجتماعی مستقر باشند اما در حال حاضر در تامین اجتماعی حتی یک درمانگاه و بیمارستان ملکی که بصورت عمومی به بیمه شدگان نیازمند پیوند عضو خدمت درمانی ارائه کند نداریم.

این قانون متعلق به کارگران است

محجوب در عین حال در مورد بازنگری در قانون کار اظهار داشت: جامعه کارگری با اصل اصلاح قانون کار مشکل ندارد بلکه با رویکردهایی که تاکنون برای اصلاح این قانون پیشنهاد شده‌است مشکل دارد.

وی گفت: قطعا هر قانونی نیازمند اصلاح است و قانون کار نیز بی‌نیاز از اصلاح نیست.

وی افزود: قانون کار قانون حمایت از کارگر است و اگر کسی به نفع کارگران کاری انجام دهد قدمش بر روی چشمان ماست.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: بحثما با آنانی است که می‌خواهند به این بهانه قانون کار را قانون کارگر اعلام نکنند؛ باید به آن‌ها بگویم نه‌خیر. این قانون، قانون کارگران است.

محجوب در خاتمه تاکید کرد: آنان به این بهانه می‌خواهند به نفع کارفرما عمل کنند که ما با این عمل مخالفیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز