خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالوس مطرح کرد:

پیش بینی برداشت بیش از ۱۷هزار تن کیوی از باغات چالوس

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۴۷

دلیل افزایش اندازه میوه و کاهش میوه های ناهنجار در اثر تلقیح مناسب در زمان پیدایش گل، محصول کیوی در شهرستان چالوس از کیفیت بالایی برخوردار است.

یزدانقلی خزایی پول، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالوس گفت: علیرغم شرایط جوی و نوسانات دمایی در زمستان سال گذشته به همراه برخی از مولفه‌های دیگر که سبب کاهش تعداد جوانه‌های گل در شاخه‌های کیوی در برخی از باغات کیوی شهرستان چالوس شد، بررسی‌های مستمر کار‌شناسی از باغات کیوی نشان می‌دهد خوشبختانه بدلیل افزایش اندازه میوه و کاهش میوه‌های ناهنجار در اثر تلقیح مناسب در زمان پیدایش گل، میوه کیوی این شهرستان در سال‌جاری از کیفیت و وزن بالایی برخوردار است که این موضوع جبران کاهش تعداد جوانه‌های شکفته شده را نموده است.

به گزارش ایلنا، وی افزود: این در حالتی است که افزایش قیمت میوه در سالجاری نسبت به سنوات گذشته افزایش چشمگیری داشته و به دو برابر افزایش یافته که رضایتمندی تولیدکنندگان زحمتکش در صنعت کیوی را به دنبال داشته است.

خزایی پول در پایان با اشاره به سطح ۶۵۰ هکتاری باغات کیوی شهرستان چالوس پیش بینی نمود در سال‌جاری بالغ بر ۱۷۵۰۰ تن میوه کیوی سالم از باغات فوق برداشت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز