خبرگزاری کار ایران

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران خبرداد:

برخورداری ۴۵ درصدی مازندران در تولید نئوپان و MDF کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۱۶

صنعت شیمیایی و سلولزی از نظر تعداد و سرمایه گذاری اشتغال در استان رتبه نخست را نسبت به صنعت‌های دیگر در خود دارد.

استان مازندران دارای ۸۲۴ واحد تولیدی در زمینه صنعت شیمیایی و سلولزی بوده که ۲۴ درصد از کل واحدهای تولیدی استان را شامل می‌شود.

به گزارش ایلنا از ساری، سید محمد موسویانی با بیان این مطلب اظهار داشت: صنعت شیمیایی و سلولزی استان با بیش از ۲۰ هزار نفر اشتغال ۲۵ درصد از اشتغال واحدهای تولیدی استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: صنعت شیمیایی و سلولزی از نظر تعداد و سرمایه گذاری اشتغال در استان رتبه نخست را نسبت به صنعت‌های دیگر در خود دارد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با شاره به اینکه بیشترین ارزش افزوده استان مربوط به صنعت شیمیایی و سلولزی است گفت: صنعت شیمیایی و سلولزی ۲۰ درصد از ارزش افزوده کل استان را شامل می‌شود.

موسویانی تصریح کرد: بیشترین درصد سهم ارزش افزوده صنعت استان در کشور نیز مربوط به صنعت شیمیایی و سلولی با حدود ۱۷ درصد از ارزش افزوده صنعت شیمیایی سلولزی کشور است.

وی با بیان اینکه متوسط اشتغال برای هر واحد تولیدی در این صنعت حدود ۲۵ نفر است اظهار داشت: متوسط سرمایه گذاری برای ایجاد هر نفر اشتغال در واحدهای تولیدی شیمیایی و سلولزی استان حدود ۵۰ میلیون تومان است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران تصریح کرد: مازندران به عنوان قطب تولید در زمینه نئوپان و‌ام دی اف با حدود ۴۵ درصد ظرفیت تولید کشور است.

موسویانی به مهم‌ترین طرح‌های مهم در زمینه صنعت شیمیایی و سلولزی استان اشاره کرد و گفت: پالایشگاه نفت مازندران، تهیه و تولید مواد معدنی ایران و کک سازی سوادکوه، هلی خودرو دیزل، چوب فشرده خزر، گروه صنعتی فولاد بهمن، کاغذ امیرآباد، کربن صنعتی پارسیان آند، توسعه گاز مهر و پلی استایرن انبساطی سهند از مهم‌ترین طرح‌های این صنعت در استان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز