خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:

خام فروشی خیانت به کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۱۸۸

سنگ آهن را زیر ۶۰ دلار می‌فروشیم و از طرف دیگر فولاد را از ۶۰۰تا ۱۰۰۰دلار وارد می‌کنیم / یک عده سودجو که نمی‌خواهند هیچ هزینه‌ای بکنند و یا زحمتی بکشند اقدام به خام فروشی می‌کنند.

عضو انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: خام فروشی خیانت به کشور است.

سید رضا شهرستانی، عضو انجمن تولیدکنندگان فولادایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه همه دنیا تلاش دارد تا میزان ارزش افزوده و اشتغال زایی خود را افزایش دهد، اظهار داشت: ما باید سعی کنیم اقتصاد مملکت تحرک پیدا کند و بتوانیم با تکنولوژی‌های جدید از خام فروشی جلوگیری کرده و موجبات توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کنیم.

وی افزود: در کشور ما یک عده سودجو که نمی‌خواهند هیچ هزینه‌ای بکنند و یا زحمتی بکشند اقدام به خام فروشی می‌کنند.

شهرستانی با بیان اینکه این موضوع در صنعت فولاد معضل بزرگی شده است، خاطر نشان کرد: در مملکت ما با وجود مقادیر عظیم سنگ آهن و سوخت وانرژی با کمال تاسف ۲۴ میلیون تن سنگ آهن به انضمام سوخت ارزان صادر می‌شود همچنین قبل از تحریم‌ها ۹ میلیون تن واردات فولاد داشتیم.

شهرستانی ادامه داد: با کمال تاسف سنگ آهن را زیر ۶۰ دلار می‌فروشیم و از طرف دیگر فولاد را از ۶۰۰تا ۱۰۰۰دلار وارد می‌کنیم.

وی گفت: برای این مقدار ۲۴ میلیون تنی از سنگ آهن می‌توان با برنامه ریزی ۳۰۰ هزار شغل مستقیم و ۴یا ۵ برابر بیش از این شغل غیر مستقیم ایجاد کرد.

وی گفت: متاسفانه اشکال اساسی ما در صنعت فولاد عدم سرمایه گذاری ومصرف بیش از حد سوخت اعم از برق و گاز است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا دولت‌های مختلف در کشورما اقدامی اساسی برای جلوگیری از خام فروشی نمی‌کنند گفت: تصمیمات و اهداف مشخصی برای این موضوع وجود ندارد ودولتهای مختلف اغلب با سیاستهای دولت قبلی خود مخالفت می‌کنند وهمین امر باعثدرجا زدن ما می‌شود و می‌بینیم که همچنان نفت را که از منابع طبیعی است و خام هم محسوب می‌شود صادر می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز