خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی:

مردم بهشهر بهترین مدافعان پناهگاه حیات وحش میانکاله هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۱۴

یکی از مشکلاتی که میانکاله با آن دست به گریبان است، کمبود نیرو و امکانات است که نظارت و برخورد با متخلفین حریم این منطقه را با مشکلات عدیده ای روبه رو می کند.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم بهشهر بهترین مدافعان زیست محیطی و پناهگاه حیات وحش میانکاله هستند.

‌به گزارش ایلنا از بهشهر، احمدعلی مقیمی در جلسه بررسی ظرفیت‌ها و راهکارهای استفاده از منطقه میانکاله اظهار کرد: در سال‌های گذشته، تجاوز متعددی توسط افراد استان‌های دیگر به میانکاله و زمین‌های آن صورت گرفت که این تجاوزات با حضور به موقع مردم بهشهر باز پس گرفته شد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که می‌انکاله با آن دست به گریبان است، کمبود نیرو و امکانات است که نظارت و برخورد با متخلفین حریم این منطقه را با مشکلات عدیده‌ای روبه رو می‌کند.

عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی افزود: ‌ بازسازی جاده قدیمی بهشهر به دریا که بر اثر مرور زمان دچار آبگرفتگی شد، مطالبه جدی مردم بهشهر است که امیدواریم سازمان حفاظت از محیط زیست پس از مطالعه و بررسی‌های لازم، اجرای این طرح را در دستور کار خود قرار دهد.

مقیمی ادامه داد: علاوه بر اینجاده، یکی دیگر از راه‌های قدیمی دیگری که توسط مردم برای رفتن به دریا استفاده می‌شد، به این سازمان پیشنهاد شد که انتظار می‌رود این مسیر نیز درصورت نداشتن مشکل زیست محیطی برای ساخت جاده جدید، معرفی شود.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان محیط زیست در سال‌های گذشته اعلام کرد، بخشی از منطقه میانکاله می‌تواند مورد استفاده بخش گردشگری قرار می‌گیرد اما هنوز مکان دقیق زون‌های گردشگری معرفی نشد.

وی بیان کرد: در صورت اعلام مکان‌های مناسب برای استفاده در بخش‌های گردشگری، از سرمایه گذاران متقاضی اجرای طرح‌های جذب گردشگر و توریست در این منطقه استفاده خواهیم کرد تا از این ظرفیت مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار استفاده کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به گلایه‌های شکارچیان بهشهری مبنی بر ممانعت ماموران محیط زیست از شکار مجاز این افراد گفت: بهشهر علاوه بر میانکاله که مکان مناسبی برای شکار است، یک شکارگاه قدیمی دارد که شکارچیان بهشهری متقاضی حضور در این منطقه که هیچ ارتباطی با میانکاله ندارد هستند.

فرماندار بهشهر نیز در این جلسه به ظرفیت‌های بالای میانکاله اشاره کرد و گفت: یکی از این توانمندی‌ها، انار وحشی موجود در این منطقه است که می‌توان از آن برای کسب درآمد بیشتر استفاده کرد.

محمدتقی نورزاد اظهار کرد: در صورت جلب نظر محیط زیست، می‌توان زمینه‌های لازم برای احداثکارخانه صنایع تبدیلی به منظور استفاده بهینه از انار میانکاله در حاشیه این شبه جزیره بین المللی را فراهم کرد.

وی بیان کرد: میزان تولید انارهای این منطقه به حدی است که در صورت استفاده از تمام ظرفیت آن، مواد اولیه یک کارخانه به طور کامل فراهم خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز