خبرگزاری کار ایران

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب مازندران خبرداد:

کنترل کیفیت و بهداشت آب شرب مازندرانی‌ها توسط ۱۰ آزمایشگاه مجهز

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۳۳

این آزمایشگاه‌ها علاوه بر اینکه کنترل کیفیت آب شرب مردم را انجام می‌دهد این آمادگی را دارد که دیگر خدمات مربوط به مردم استان در زمینه آب را انجام و نتایج آزمایشات انجام شده را در حد قابل قبول و استاندارد اعلام کند.

ایلنا: معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: کیفیت و بهداشت آب شهروندان با ۱۰ آزمایشگاه مجهز کنترل می‌شود.

به گزارش ایلنا از ساری، مهندس رضا فکری اظهار داشت: ۱۰ آزمایشگاه مجهز در مرکز استان و شهرهای بهشهر، بابل، آمل، نور، نوشهر، تنکابن، رامسر، قائم شهر، سوادکوه در امر کنترل کیفیت آب آشامیدنی شهرهای استان همچنان خدمات رسانی به مردم را در دستور کار قرارداده است.

وی اظهار داشت: این آزمایشگاه‌ها علاوه بر اینکه کنترل کیفیت آب شرب مردم را انجام می‌دهد این آمادگی را دارد که دیگر خدمات مربوط به مردم استان در زمینه آب را انجام و نتایج آزمایشات انجام شده را در حد قابل قبول و استاندارد اعلام کند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب مازندران با اشاره به بعد مسافت شهر‌ها و پراکندگی جمعیت در مازندران افزود: شرکت آب و فاضلاب در راستای تمرکززدایی، نسبت به تجهیز و راه‌ اندازی آزمایشگاه‌های باکتریولوژی در اکثر امور‌ و آزمایشگاه‌های مشترک میکروبیولوژی و فیزیکو شیمیایی آب و فاضلاب در شهرهای بزرگ استان اقدام کرده است.

فکری راه اندازی این آزمایشگاه‌ها را گام مثبتی در راستای تحقق خواسته‌ها و مطالبات مشترکان شرکت آبفای مازندران عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آزمایش سلامت آب در مازندران بر اساس استانداردهای جهانی در حال انجام است گفت: با استفاده از ظرفیتهای آزمایشگاه نیز با قابلیت اندازه‌ گیری PH، کدورت، هدایت الکتریک، سختی کل، کلسیم، منیزیم، نیترات، نیتریت و آمونیاک محقق شده است.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب مازندران هم در ادامه با بیان اینکه آب منشا حیات و سرآغاز زندگی بشر است افزود: کنترل کلی کیفیت آب آشامیدنی که از طریق توسعه شهرنشینی و آلودگی ناشی از صنعت و استفاده از مواد شیمیایی و سموم کشاورزی آلوده می‌شوند اهمیت ویژه‌ای دارد.

علی معزی با تأکید بر اینکه مدیریت کیفیت آب روند تأثیر فعالیت بشر بر روی کیفیت و تدوین ضوابط را در جهت تعیین نحوه بهره برداری از منابع آبی مورد توجه قرار می‌دهد تصریح کرد: اندازه گیری کیفیت آب آشامیدنی و حفاظت از منابع آبرسانی بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه شرکت اب و فاضلاب مازندران با دارا بودن ۱۰ آزمایشگاه و استفاده از کار‌شناسان مجرب برای کنترل کیفی آب آشامیدنی اهداف خاصی را دنبال می‌کند اظهار داشت: کشف به موقع هرگونه تغییر در کیفیت آب آشامیدنی، تشخیص به موقع هرگونه تغییر در کیفیت آب آشامیدنی و آبهایی که در سیستم آبرسانی از کیفیت استاندارد مورد نظر برخوردار است از اهداف اجرای آزمایش کنترل کیفی آب آشامیدنی شهروندان است.

معزی با بیان اینکه ارتقای ضریب ایمنی و امنیت آب برای مردم استان از اهداف مهم آزمایشگاه‌های مذکور است، افزود: این امر نشان می‌‌دهد شرکت آب و فاضلاب مازندران با حساسیت بیشتری به مسایل زیست‌محیطی، پالایش و پایش آب اهمیت می‌دهد و با جدیت روی این قضیه تلاش می‌کند.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب مازندران همچنین یادآور شد: تعیین دامنه تاثیر آب‌های آلوده‌ای که به منابع آب آشامیدنی افزوده می‌شوند، تعیین میزان آلودگی آب، ارزیابی میزان تاثیر اقداماتی است که در جهت بهبود کیفیت انجام می‌گیرد.
معزی اقدامات کنترلی برای رفع یا پیشگیری از آلودگی آب آشامیدنی و اقدامات هشدار دهنده در مواقع ضروری را از دیگر اهداف این آزمایشگاه برشمرد.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه‌های آب شرکت با نمونه برداری و آزمایش‌های متعدد بر روی آب شرب توزیعی به‌صورت شبانه روزی بر سالم بودن آن نظارت مستمر دارند افزود: این آزمایشگاه به منظور کنترل کیفیت منابع آب آشامیدنی شهرهای استان مازندران تحت پوشش و آمادگی برای خدمت‌رسانی در مواقع بروز حوادثغیرمترقبه آمادگی لازم دارد.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب مازندرانبا اشاره به نظارت‌های ویژه در زمینه کنترل کیفی آبتصریح کرد: معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ناظر بر موارد کنترل کیفی این شرکت است و ادعا داریم آب شرب استان از نظر کیفی در سطح مطلوبی قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز