خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره شیلات قائمشهر خبرداد:

صدور نخستین مجوز پرورش ماهی خاویاری در ساحل چپکرود جویبار

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۴۶

در سال ۹۱ تولید آبزیان پرورشی در این شهرستان ۱۰۵۸۲ تن بوده است که طبق برنامه پنجم توسعه این میزان در سال ۹۲ باید به ۱۰۷۱۹ تن برسد.

ایلنا: رئیس شیلات شهرستان قائمشهر، با اشاره به اینکه شهرستان قائمشهر به دلیل دارا بودن دو رشته رودخانه تالار و سیاهرود و وجود منابع آبی فراوان از مناطق مستعد آبزی پروری استان محسوب می‌گردداظهار داشت: با عنایت به صدور پروانه تأسیس پرورش ماهی خاویاری به ظرفیت ۲۵۰تن گوشت و ۷ تن خاویار در ساحل چپکرودجویبار، این پروژه در مرحله اجرایی قرار دارد.

به گزارش ایلنا از قائمشهر، صفی اله عسگری فرافزود: در شهرستان سوادکوه شمالی و جنوبی دو سد برنجستانک و سنبل رود با مساحت مفید ۸۰ هکتار و با تولید حداقل ۱۱۰ تن ماهیان گرمابی نیز وجود دارد.

عسگری فر با اشاره به برنامه پنجم توسعه در حوزه مدیریت شیلات قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ خاطر نشان کرد: در سال ۹۱ تولید آبزیان پرورشی در این شهرستان ۱۰۵۸۲ تن بوده است که طبق برنامه پنجم توسعه این میزان در سال ۹۲ باید به ۱۰۷۱۹ تن برسد.

وی با بیان اینکه مدیریت پنج تعاونی پره در منطقه ساحلی جویبار به اداره شیلات این شهرستان واگذار شد خاطر نشان کرد: در سال تولیدی۹۲-۹۱ صید ماهیان استخوانی منطقه جویبار ۸۱۵تن بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز