خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران:

اطلاعات بیش از 165 هزار دانش‌آموز مازندرانی در طرح کوچ ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۳۱۸

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: اطلاعات بیش از 165 هزار از دانش‌آموزان این استان به منظور کنترل وزن و جلوگیری از چاقی در سامانه طرح «کوچ» ثبت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید علی ساداتی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در راستای اجرای طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش آموزان)، سنجش اولیه در کل کشور بیش از 13 میلیون دانش‌آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند که در استان مازندران از 509 هزار دانش‌آموز تاکنون مشخصات قد و وزن بیش از  165 هزار دانش‌آموز این استان، در سامانه سناد ثبت‌شده است.

وی افزود: طرح «کوچ»، یکی از طرح‌های 25 گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که متناسب با آن چاقی و لاغری دانش‌آموزان کنترل می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در کشور 63.9 درصد دانش آموزان وزن طبیعی دارند این آمار در استان مازندران 56.7 درصد است که از 32 استان، مازندران رتبه 31 را در وزن طبیعی دارد.

ساداتی افزود: در ارتباط با اضافه‌وزن و چاقی 30.1 درصد دانش‌آموزانی که در این پروژه قرار گرفتند دارای اضافه‌وزن هستند که در این حیث مازندران رتبه دوم را دارد.

وی ادامه داد: 60 درصد دانش آموزان پسر  در کشور وزن طبیعی دارند که این آمار در مازندران 53 درصد است.

ساداتی درصد دانش آموزان لاغر در کشور را 4.14 اعلام کرد و گفت: در استان مازندران 2.8 درصد دانش آموزان لاغر هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران افزود: دانش آموزان دختر دارای وزن طبیعی حدود 8 تا 10 درصد است.

وی با اشاره به اینکه کم‌تحرکی، تغذیه نامناسب و استفاده از غذاهای پرکالری از عوامل اضافه‌وزن در کودکان و نوجوانان است، عنوان کرد: با شیوع بیماری کرونا و ارائه آموزش‌های غیرحضوری در خانه، کم‌تحرکی و اضافه‌وزن دانش‌آموزان، به‌طور ناخواسته افزایش‌یافته است.

ساداتی نقش اولیا و سبک زندگی آنان را در سلامت دانش‌آموزان مهم دانست و تاکید بر اینکه اولیای دانش‌آموزان در اجرای این طرح به آموزش و پرورش کمک کنند، ادامه داد: تغذیه و سبک زندگی سالم در سلامت دانش آموزان نقش مهمی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز