خبرگزاری کار ایران

تشکیل ۴ هزار پرونده قاچاق/ مواد خوراکی و لوازم خانگی در صدر

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۳۸۴

مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق سازمان حمایت گفت: در ۸ ماهه امسال بیش از ۴ هزار و ۱۴۴ پرونده قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۷۱۹ میلیون و ۵۱۵ هزار ریال برای واحدهای اقتصادی تشکیل شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه  کسب و کار اقتصاد 100: علیرضا رستمی در مورد آخرین وضعیت مقابله با قاچاق در سطح عرضه اظهار کرد: در ۸ ماهه امسال ۴۷ هزار و ۴۱۰ مورد بازرسی جهت برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در کشور انجام شد که به لحاظ تعداد، میزان بازرسی از واحدهای اقتصادی اعم از صنفی، توزیعی، خدماتی، تولیدی و انبارهای مخصوص نگهداری کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در همین راستا نیز با تلاش بازرسان سازمان‌های صمت استان‌ها برای بیش از ۴ هزار و ۱۴۴ واحد تولیدی، توزیعی و خدماتی پرونده تعزیراتی قاچاق تشکیل شد.

وی ادامه داد: ارزش ریالی کشفیات کالاهای قاچاق ۶ میلیارد و ۷۱۹ میلیون و ۵۱۵ هزار ریال (۶۷۱ میلیون و ۹۵۱ هزار تومان) بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۶۱ درصد کاهش یافته است.

رستمی در مورد کالاهای قاچاق نیز تصریح کرد: بیشترین کالاهای قاچاق مکشوفه به ترتیب مرتبط با مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی، لوازم خانگی، کاغذ یا مقوا و لوازم یدکی بوده است که در این رابطه پرونده‌های لازم تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است.

مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه‌ای سازمان حمایت یادآور شد: دولت در تلاش است با آماده سازی زیر ساخت‌های لازم، اصالت کالاهای تولیدی و وارداتی را از مبدا آنها مشخص و مانع از ورود کالاهای تقلبی و قاچاق داخلی و خارجی به بازار شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز