خبرگزاری کار ایران

افزایش ۳۴ درصدی رشد صادرات لوازم خانگی/ سال گذشته ۱۷.۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی تولید شد

کد خبر : ۱۳۱۰۰۲۰

معاون صنایع عمومی وزارت صمت روز پنجشنبه به منظور افتتاح و بازدید از چند پروژۀ صنعتی به استان قزوین سفر و با محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از انجمن لوازم خانگی ایران ،  محمد مهدی برادران در این دیدار گزارشی از ایجاد اشتغال در بخش صنعت ارائه کرد و گفت: امسال با همه مشکلات و تنگناهای اقتصادی توانسته ایم ۴۰۰ هزار شغل جدید ایجاد کنیم و روند تولید روبه بهبود است.

وی بیان کرد: احیای واحدهای تولیدی راکد و افزایش کیفی تولیدات صنعتی در دستور کار وزارتخانه قرار دارد و تلاش می کنیم واحدهای راکد بیشتری را احیا کرده و وارد چرخه تولید کنیم. برادران تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۷ واحد راکد در کشور داریم که تعیین تکلیف و احیای آنها نیز در اولویت قرار دارد.

نگاه ما صرفاً خوشبینانه نیست

معاون صنایع عمومی وزارت صمت همچنین در نشستی با فعالان عرصه تولید و صادرات استان قزوین اظهار کرد: در جامعه در زمینه صنعت و تولید نگاه‌ها و رویکردهای مختلفی مطرح است با این حال ما یک نگاه امیدوارانه را دنبال می‌کنیم چراکه جامعه برای پیشرفت به این نگاه نیاز دارد.

به گفتۀ معاون صنایع عمومی وزارت صمت، نگاه این وزارتخانه  صرفا خوشبینانه نیست، اما امسال برای نخستین بار دغدغه تأمین مواد اولیه در کشور وجود نداشت و همین مساله و وجود مواد اولیه به اندازی کافی در کشور نقش مؤثری را در افزایش تولیدات و صادرات داشته است.

برادران ادامه داد: افزایش صادرات نیازمند بازرگانی، تولید و شناخت دقیق بازار برای شکوفایی و پیشرفت بیشتر است و ما توانسته‌ایم در زمینه تولید، تنوع محصولات، کیفیت، صادرات و… گام‌های رو به جلویی برداریم.

هدفگذاری برای تولید ۱۸.۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی

به گزارش آهام ایران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در ادامه سفر خود به استان قزوین از یک واحد تولیدی لوازم خانگی در شهرک کاسپین بازدید کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های کشور موضوع تامین لوازم خانگی بود که با اقدامات انجام‌شده در سال گذشته ۱۷.۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی در کشور تولید شد.

وی افزود: برنامه امسال تولید ۱۸.۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی است که اکنون از برنامه تولید جلوتر هستیم. تولید لوازم خانگی در حوزه‌هایی که در زمینه آن در کشور با نقص تولید مواجه بودیم از اهداف ما بود، ‌امروز به واسطه اقدامات انجام‌شده خط تولید مایکروویو راه اندازی شد که امیدواریم با اقدامات مشابه در خصوص کاهش قاچاق این قبیل کالاها کمک شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به رشد ۱۸ درصدی صادرات لوازم خانگی در ۶ ماهه نخست امسال بیان داشت: در حوزه صادرات لوازم خانگی کوچک در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۴ درصد رشد داشته‌ایم.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز