خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبر داد:

ابلاغ 4 هزار میلیارد تومان اعتبار سیل به لرستان

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۵۳۹

استاندار لرستان از ابلاغ 4 هزار میلیاردی اعتبارات سیل به استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، سید موسی خادمی در جلسه شورای مدیریت و برنامه‌ریزی استان که با حضور معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، رئیس صندوق توسعه ملی، قرارگاه خاتم برگزار شد، اظهار داشت: اعتبارات سیل تا به حال نزدیک ۴ هزار میلیارد تومان اعم از تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در حوزه‌های مسکن، کشاورزی و زیرساخت‌ها به استان ابلاغ شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تخصیص در حوزه بانک‌ها کامل اما در بخش عمرانی ۶۰ درصد است، افزود: از کل منابعی که تا‌به‌حال در سطح ملی توزیع شده است، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد به استان اختصاص داده‌اند.

استاندار لرستان به موافقت مقام معظم رهبری نسبت به توزیع ۵ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به مناطق سیل زده کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم سهم خوبی به استان اختصاص داده شود.

خادمی از تامین ۲۵۰ میلیارد تومان به صورت نقدی از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور علاوه بر اعتبارات سیل خبر داد و گفت: باقیمانده پول قلعه فلک‌الافلاک تا پایان مرداد جاری از طریق روش های بانکی تامین و به سپاه پاسداران پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: سال قبل با تلاش‌های صورت گرفته سد بختیاری در شورای اقتصاد مطرح و فاینانس خارجی آن تصویب شد، اما به دلیل وجود موانع اجرایی که بیشتر ناشی از تحریم‌ها است هنوز شروع نشده که امیدواریم به زودی عامل آن پیدا شود تا کارهای اجرایی را شروع کنیم.

انتهای پیام/
آرین شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز