خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس:

وزیر نیرو حقابه مردم پلدختر را در مطالعات سد معشوره ذکر کند

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۸۸۴

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نیرو حقابه مردم پلدختر را در مطالعات سد معشوره ذکر کند و سدهای چولهول و بن لار هرچه سریع‎تر احداث شود..

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، سید حمیدرضا کاظمی درآیین آغازعملیات اجرایی بازسازی شبکه‌های توزیع برق پلدختر که در جریان سیل تخریب شده بود اظهارکرد: ایستگاه پمپاژ آب واشیان چم مهر، جایدر و واشیان که ۱۸ سال از عملیات اجرایی آنها گذشته بود با مدیریت درست و تلاش‌های استاندار لرستان به بهره‎برداری رسید که در جریان وقوع سیل 100درصد از بین رفتند.

وی تصریح کرد: خطوط انتقال، جاده‌های بین مزارع و سایر کارهای جانبی این سه پمپاژ به طور کامل انجام شده بود اما متأسفانه پمپاژها را آب با خود برده که جا دارد در رابطه با این ایستگاه‌های پمپاژ در حوزه وزارت نیرو تصمیم‌های مؤثر و جدی گرفته شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تنها 4 تا 5 ماه تا آغاز بارندگی‌های سال آینده فرصت باقی است احداث دیواره‌های ساحلی در شهرستان پلدختربه طور جد در دستور کار قرار گیرد.

کاظمی اضافه کرد: احداث سدهای چولهول و بن لار از مطالبات جدی مردم پلدختر است و آب رودخانه‌های مادیان رود و چولهول هر کدام بیش از یک چهارم سیل ویرانگری که باعث مشکلات عدیده‎ای در پلدخترشد را تشکیل می‌دادند که علاوه بر این بر اساس سیاست‌های وزارت نیرو در جلوگیری از سیلاب، احداث این سدها باعث کنترل سیلاب در بالا دست می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه آب آشامیدنی شهرستان پلدختر ازسفره‎های زیرزمینی تامین می‎شود، در زمان خشکسالی کمبود آب یکی از مشکلات جدی منطقه است که احداث سدهای چول هول و بن لار درتامین آب آشامیدنی پایدار مؤثر است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌ها و خشک شدن رودخانه کشکان در سال‌های آینده جا دارد وزیر نیرو حقابه مردم پلدختر را در مطالعات سد معشوره ذکر کنند که این حق دیده شود.

 

انتهای پیام/
آرین شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز