خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی استان‌ها در لرستان عنوان کرد ؛

بی‌رغبتی پزشکان‌ متخصص برای رفتن به مناطق محروم/ پیشنهاد تهاتر بین علوم پزشکی ، شهرداری و تامین اجتماعی لرستان برای پرداخت و دریافت مطالبات

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۴۱۰

رئیس شورای اسلامی استان‌ها در لرستان ‌گفت: کمبود پزشک متخصص در برخی از مناطق و شهرستان‌های استان به علت عدم رغبت پزشکان برای خدمت در مناطق محروم از مشکلات حوزه درمان لرستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، غلامرضا نصیری در هشتمین جلسه شورای عالی استان‌هادر خرم‌آباد  که با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان لرستان و رئیس شورای شهر خرم آباد برگزار شد با اشاره به مسائل و مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان استان اظهار داشت: کمبود پزشک متخصص در برخی از مناطق و شهرستان‌ها به علت عدم رغبت پزشکان برای خدمت در مناطق محروم و عدم ویزیت روزانه بیش از ۱۵ نفر برخی از پزشکان متخصص در درمانگاهای تخصصی بیمارستانهای دولتی از مشکلات حوزه درمان لرستان به شمار می رود.

رئیس شورای شهر پلدختر بیان کرد:‌ کمبود نیروی خدماتی در بیمارستان‌ها ، قدیمی بودن تجهییزات خانه‌های بهداشت روستایی، عدم احتساب سابقه تحصیلی بهورزان در سنوات کاری و بازنشستگی آنان و عدم نظارت  بر کار  داروخانه‌ها از دیگر مشکلاتی است که در حوزه درمان لرستان به چشم می خورد.

غلامرضا نصیری با اشاره به بدهی دانشگاه علوم پزشکی به شهرداری‌های استان بابت عوارض ساخت و ساز بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت و درمان در شهرستان ها اظهار کرد: شهرداری ها جهت مساعدت با دانشگاه در این خصوص آمادگی دارند.

وی افزود: دریافت اوراق مشارکت توسط شهرداری‌ها بابت طلب خود از جمله راهکارهاست و امیدوارم استانداری نیز در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشد.

غلامرضا نصیری نماینده شورای شهرستان پلدختر با تقدیر از توسعه اورژانس پلدختر که ۹۰ درصد پیشرفت کاری داشته است گفت: امیدواریم ۱۰ درصد باقیمانده نیز تکمیل و با تجهیز کامل آن در آینده نزدیک شاهد افتتاح آن باشیم.

وی بیان کرد: کمبود پزشک سونوگرافی و رادیولوژی و متخصص ارتوپدی در شهرستان پلدختر و تجهیز بخش‌های ( آی سی یو ) و (ان آی سی یو )پلدختر که در حال راه‌اندازی است از جمله مشکلات در حوزه بهداشت و درمان پلدختر است.

پیشنهاد ما این است که بین سه دستگاه دانشگاه علوم پزشکی ،شهرداری‌ها   و تامین اجتماعی استان لرستان  در خصوص پرداخت بدهی‌ها و دریافت طلب‌ها تهاتر صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز