خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد:

سطح زیرکشت گلخانه‌های لرستان به ۱۳۰ هکتار می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۰۷۹

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان گفت: سطح زیر کشت گلخانه‌های استان لرستان در برنامه ششم به ۱۳۰ هکتار می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، علیرضا احمدوندی در جمع خبرنگاران در راستای توسعه گلخانه‌های استان اظهار داشت: سطح زیر کشت گلخانه‌ها در استان لرستان بالغ‌بر 41 هکتار است که حدود 18 هکتار به‌ صورت انفرادی و حدود 23 هکتار به‌صورت مجتمع احداث ‌شده است.

وی افزود: بیشتر گلخانه‌های استان به تولید سبزی و صیفی اقدام کرده و به‌ صورت جزئی در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد گلخانه گل رز یا شاخه بریده وجود دارد که کل اشتغال‌زایی استان لرستان در این حوزه 500 نفر به‌صورت مستقیم و حدود هزار و 500 نفر به‌صورت غیرمستقیم است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بابیان اینکه کل تولید گلخانه‌ای سبزی صیفی استان 637 تن و شاخه بریده یک‌میلیون و 82هزار شاخه است عنوان کرد: با مساعدت و همکاری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی محدودیتی در اعطای تسهیلات به متقاضیان احداث گلخانه وجود ندارد و این افراد می‌توانند فعالیت خود را با احداث گلخانه‌هایی در سطح 100 متر تا پنج هزار و 10 هزار مترمربع شروع کنند.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته 41 هکتار گلخانه در استان احداث‌شده که برنامه کاری ما در برنامه ششم توسعه گلخانه‌ها به 130 هکتار است که  خوشبختانه افرادی متقاضی احداث گلخانه هستند به‌طوری‌که حدود 215 هکتار مطالعه انجام‌شده و برخی در حال اخذ تسهیلات بانکی هستند.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز