خبرگزاری کار ایران

شیرزاد نجفی خبر داد:

ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی از عرصه‌های طبیعی لرستان

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۱۴۲

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی از عرصه‌های طبیعی استان خبر داد

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، شیرزاد نجفی با اعلام این خبر بیان داشت: نظر به اهمیت حفظ پوشش گیاهی جنگل‌ها و مراتع و نقش آن در حفظ منابع پایه اعم از آب و خاک، با توجه به خشکسالی‌های پیاپی و تغییر شرایط اقلیمی و شکننده بودن اکوسیستم حاکم برعرصه‌های منابع طبیعی و آثار سوء پدیده خشکیدگی جنگل‌های استان، بهره‌برداری از تمام اقلام محصولات فرعی گونه‌های جنگلی و مرتعی لرستان ممنوع شد.

وی اظهار کرد: هدف از این ممنوعیت ایجاد فرصتی دوباره برای تقویت و تجدید حیات پوشش و تنوع گیاهی عرصه‌های طبیعی استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: برداشت بی‌رویه انواع گونه‌های گیاهان دارویی زمینه را برای فرسایش خاک و عدم ذخیره سازی نزولات جوی فراهم می‌کند.

نجفی خاطرنشان کرد: با اطلاع‌رسانی مناسب و افزایش سطح آگاهی جوامع محلی و آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه چگونگی مصرف و استفاده از گیاهان دارویی و مقوله داروی گیاهی می‌توان از برداشت بی‌رویه و خسارات جبران ناپذیر به رویشگاه‌های مرتعی استان جلوگیری کرد‌.

وی در پایان افزود: حفظ و حراست گونه‌های گیاهی نیاز به فرهنگ‌سازی و آموزش جوامع محلی دارد‌.

انتهای پیام/
زهرا شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز