خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های روز اول همایش فرهنگی لرستان؛

کلاه لرها بر سر وزیر ارشاد اسلامی رفت

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۱۲۶

نخستین روز از هفته فرهنگی و اقتصادی استان عصر روز دوشنبه ۲۵ مردادماه در بوستان گفت و گوی تهران آغاز به کار کرد که با حاشیه‌های شیرینی همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته فرهنگی استان لرستان از ۲۵ تا ۲۹ مردادماه در تهران در حال برگزاری است و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته این همایش با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لرستان در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و.. به اجرا در خواهد آمد.

برنامه‌های هفته فرهنگی و اقتصادی استان در ۴ بخش همایش فرهنگی، همایش اقتصادی، نمایشگاه و ... اجرا می شود.

 اولین برنامه در نظر گرفته شده همایش فرهنگی و اجتماعی استان است که از ساعت ۶ عصر روز دوشنبه  کلید خورد.

برنامه های روز ابتدایی این رخداد شامل سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر کشور، استاندار لرستان، پروفسور اسکندر امان الهی بهاروند و اجرای موسیقی با حضور استاد علی اکبر شکارچی بود و همچنین شخصیت های فرهنگی و اهل قلم به این همایش دعوت شده بودند و سکندر امان الهی بهاروند محقق برجسته لرستانی سخنران ویژه این همایش بود.

وزرای کشور و ارشاد به همراه استاندار لرستان و مسئولین استان و  دکتر بیرانوندی نماینده محترم مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی از غرفه های موجود در این نمایشگاه دیدن کردند.

وزیر ارشاد به همراه استاندار و مدیر کل ارشاد اسلامی عکس یادگاری گرفتند و کلاه لرها بر روی سر وزیر ارشاد رفت.

برخی چهره های هنری و محبوب سینما و تلویزیون نیز در این همایش حضور داشتند.

مردم تهران و همچنین لرستانیهای مقیم و حاضرین همایش در بوستان «گفتگوی» تهران میزبان موسیقی محلی و شب‌های فرهنگی لرستان بودند و نوای موسیقی لری در این بوستان طنین انداز شد که مورد توجه و پسند دوستداران موسیقی و فرهنگ میهن عزیزمان ایران واقع شد.

گروه از هنرمندان لرستانی و همپچنین مردان، کودکان و زنانی با لباس محلی در این مراسم حضور داشتند تا فرهنگ و آداب رسوم لرستانی ها را به نمایش بگذارند.

 در این نمایشگاه بالغ بر ۷۰ غرفه برای عرضه توانمندی های استان در نظر گرفته شده است و در این برنامه مجموعه ای از هنرمندان استان در بخش های مختلف هنرنمایی نمودند و همچنین اجرای برنامه موسیقی محلی نیز در دستور کار قرار دارد.

برنامه های هفته فرهنگی لرستان در چند بخش برگزار می شوند که برگزاری همایش فرهنگی و اجتماعی لرستان یکی از این برنامه ها بوده و در تاریخ ۲۵ مرداد ماه راس ساعت ۱۸ عصر برگزار می شود.

این همایش با حضور چهره‌های ملی، فرهنگی، روزنامه نگاران، اساتید دانشگاه و ... برگزار می شود و در این همایش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار لرستان و ... حضور خواهند داشت.

همایش فرهنگی و اجتماعی لرستان که در سالن آمفی تئاتر بوستان گفتگو برگزار می شود بیش از ۵۰۰ مهمان خواهد داشت. 

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در سخنرانی روز اول این هفته این گردهمایی را مبارک و غنیمت دانست و اظهار داشت: ایران از نظر فرهنگی کشوری مستحکم و پویاست و هم اصالت های ما و هم ارزش های دینی ما مهم هستند. 

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی با بیان اینکه لرستان با یادمان های بی بدیل خود یکی از نخستین های تمدن بشری بوده است اظهار داشت: گنجینه هایی از آئین ها و سنت ها در لرستان به هم تنیده شده است.

 وی افزود : در اثبات دیرینگی لرستان همین بس که قوم لر قبل از اینکه آریایی ها بیایند در دامنه زاگرس می زیسته اند. 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد نیز گفت: برنامه هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان فرصتی برای معرفی ظرفیت های این استان است و اگر این عزم و اراده جدی که در برپایی نمایشگاه وجود داشته در طول سال ادامه یابد به طور حتم ما شاهد تحول بزرگی در استان خواهیم بود. 

 آیت الله سید احمد میرعمادی در حاشیه نمایشگاه هفته فرهنگی لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاهی تحت عنوان هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان در تهران برگزار شده و چند ویژگی دارد که به اعتقاد من اگر آن را حفظ کنیم باعث پیشرفت و موفقیت خواهد بود.

 هوشنگ بازوند استاندار لرستان با بیان اینکه امیدواریم که در همایش اقتصادی بتوانیم ظرفیت ها و همچنین مزیت های استان لرستان را به سرمایه گذاران معرفی کنیم گفت: این امر در نهایت منجر به انعقاد تفاهم نامه های همکاری برای سرمایه گذاری در لرستان می شود.

سید سعید شاهرخی معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان یادآور شد: در همایش اقتصادی هفته فرهنگی لرستان سرمایه گذران لرستانی خارج از استان و سرمایه گذاران خارجی حضور خواهند داشت و با توانمندی ها و برنامه های اقتصادی لرستان آشنا خواهند شد و زمینه هرچه بیشتر توسعه استان از طریق استقبال سرمایه گذران فراهم خواهد شد.

مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان گفت: انتظار ما از مدیران دستگاه های اجرایی این است که تسهیل کننده مسیر سرمایه گذاری در استان باشند.

وی با بیان  اینکه کار بسیار خوبی در این فضای نمایشگاهی صورت گرفته است،اظهار داشت: اگر زمان بیشتری داشتیم و برخی محدودیت ها نبود این نمایشگاه خیلی بهتر شکل می گرفت و هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی ظرفیت ها و قابلیت های استان به مردم، سرمایه گذاران و نخبگان دانست تا از این طریق  بتوانیم در اجرای برنامه های تحول و توسعه استان گام برداریم. 

بهاروند معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه در این نمایشگاه بالغ بر ۷۰ غرفه برای عرضه توانمندی های استان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در این برنامه مجموعه‌ای از هنرمندان استان در بخش های مختلف هنرنمایی می‌کنند و همچنین اجرای برنامه موسیقی محلی نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز