خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان لرستان:

آلودگی ماده مخدر تریاک به ماده سرب در حال افزایش است

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان لرستان گفت: سوداگران مرگ برای کسب سود بیشتر اقدام به اضافه کردن سرب به ماده مخدر تریاک می‌کنند که این موضوع سلامت مصرف‌کنندگان آن را به شدت به خطر می‌اندازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، غلامرضا آقا میرزایی ظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با موادمخدر استان لرستان،افزود: استان لرستان در سال 94 عملکرد بسیار خوبی در زمینه پیشگیری داشت به گونه‌ای که همراه استان قم تنها استان‌هایی بودند که در بحث اعتبارات در حوزه  پیشگیری 100 درصد اعتبارات را گرفتند.

وی اظهار داشت: سال گذشته آموزش  پیشگیری از اعتیاد برای 32 هزار معلم و 300 هزار دانش‌آموز در دستور کار قرار گرفت که در نهایت 80 درصد برنامه پیش‌بینی شده انجام شد.

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان لرستان به تشریح اولویت‌های این شورا در سال 95 پرداخت و بیان کرد: توجه به شاخص‌های فرهنگی و پیشگیری و رفع مشکلات گذشته در برنامه‌های امسال مورد توجه قرار گرفته است ضمن اینکه اقدامات خوب گذشته نیز ادامه پیدا می‌کند.

آقا میرزایی خاطر‌نشان کرد: در یکی دو ماه گذشته نیروی انتظامی در سطح کشور در بحث مبارزه با موادمخدر و برخورد با عرضه‌کنندگان مواد صنعتی بسیار خوب عمل کرده و به همین خاطر است که توزیع موادمخدر صنعتی شیشه در کشور کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: با کاهش عرضه موادمخدر شیشه و افزایش قیمت آن سوداگران مرگ رو به عرضه بیشتر موادمخدر تریاک کرده‌اند و به خاطر اینکه سود بیشتری عایدشان شود اقدام به اضافه کردن ماده شیمیایی سرب در تریاک می‌کنند چرا که با این کار وزن آن افزایش یافته و با بیشتر شدن مصرف افراد معتاد سود بیشتری نصیب آنها می‌شود.

دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان لرستان عنوان کرد: مصرف تریاک‌های آلوده به سرب سبب به خطر افتادن سلامت مصرف‌کنندگان می‌شود به گونه‌ای که تاکنون مسمومیت‌های شدیدی به دلیل استفاده از تریاک‌های سرب‌دار مشاهده شده و در حقیقت این موضوع یک خطر جدی است که نباید به سادگی از آن عبور کرد چرا که سلامت مصرف‌کنندگان تریاک را به شدت به خطر می‌اندازد.

کد خبر : ۳۶۹۴۶۵