خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی لرستان خبر داد:

۱۶۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی لرستان ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۵۳۱

مدیر کل بهزیستی لرستان از ایجاد هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، اسداله حیدری صبح پنج شنبه در جمع معاونین و مدیران ستادی بهزیستی لرستان افزود: تکمیل و واگذاری ۳۰۹ واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش، ایجاد هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان، تاسیس و راه‌اندازی ۱۲۶ مرکز غیر دولتی، تهیه بانک اطلاعاتی مددجویان، تاسیس و راه اندازی ۱۲ موسسه خیریه و ... از جمله برنامه های حوزه مشارکت‌های مردمی بهزیستی لرستان طی امسال در این بخش است.

وی مهمترین برنامه ها و اولویت‌های حوزه های مختلف را اعلام و از تمام مدیران و کارکنان خواست در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، با تمام توان و ظرفیت این برنامه ها را جامه عمل بپوشانند.

حیدری به برنامه های حوزه پیشگیری بهزیستی لرستان طی امسال اشاره کرد و گفت: افزایش ضریب نفوذ غربالگری شنوایی و بینایی سنجی با هدف پیشگیری از معلولیت ها، ساماندهی مراکز اقامتی میان مدت مطابق دستورالعمل و پروتکل اجرایی، رصد آسیبهای اجتماعی استان و بررسی دلایل مهم و عمده بروز آنها، توسعه مراکز مشاوره ژنتیک در استان از ۳ مرکز به ۷ مرکز از جمله برنامه های این حوزه است.

مدیر کل بهزیستی لرستان همچنین افزایش ضریب نفوذ خدمات مشاوره ای در استان، افزایش ضریب نفوذ خدمات صدای مشاور در مناطق روستایی، توسعه تعداد برنامه های محلی به ۲۵ واحد در مناطق حاشیه ای استان، افزایش ضریب نفوذ خدمات مشاوره ژنتیک را از دیگر برنامه های بهزیستی لرستان در حوزه پیشگیری عنوان کرد.

حیدری همچنین به برنامه های حوزه توانبخشی بهزیستی لرستان اشاره کرد و بیان داشت: اصلاح روند پرداخت یارانه مراکز و نحوه نظارت بر آنها، فعال شدن کمیته توانبخشی در همه شهرستان‌ها، تحقق برش ها و شاخص های تعیین شده از سوی سازمان بهزیستی کشور، برگزاری دوره هالی آموزشی تخصصی ویژه مددکاران حوزه های مختلف توانبخشی و کارکنان از جمله بنرامه های این حوزه است.

وی همچنین ادامه اجرای برنامه های پیشگیری از معلویلت ها در مناطق روستایی، اجرای طرح‌های اشتغال‌زا برای معلولین، واگذاری بخش‌های حاکمیتی شامل کلینیک های توانبخشی و توزیع وسایل توانبخشی را از دیگر برنامه های حوزه توانبخشی بهزیستی لرستان برشمرد.

مدیر کل بهزیستی لرستان همچنین توسعه اورژانس اجتماعی و راه اندازی اورژانس اجتماعی در چهار شهرستان پلدختر، نورآباد، الیگودرز و الشتر، راه اندازی خانه امن برای نگهداری زنان در معرض خشونت، راه اندازی مرکز روزانه آموزش حمایتی کودک و خانواده، ارتقا سطح کیفی و کمی مهدهای کودک به ویژه در روستاها و شهرهای خرم آباد، بروجرد، دورود و ازنا و ... را از برنامه های حوز اجتماعی بهزیستی لرستان عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز