خبرگزاری کار ایران

در ۱۱ روز گذشته انجام گرفت

ویزیت حدود دو هزار نفر در پایگاه‌های سلامت نوروزی لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در11 روز گذشته هزار و883نفر در پایگاه‌های بسیج سلامت نوروزی دانشگاه استان ویزیت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، دکتر کوروش ساکی در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام ماموریت‌های اورژانسی توسط فوریت‌های پزشکی لرستان طی هفت روز نخست نوروز امسال اظهار کرد: در مجموع طی مدت زمان یاد شده بیش از 649 ماموریت از سوی فوریت‌های پزشکی لرستان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: از مجموع ماموریت‌های اورژانسی فوریت‌های پزشکی لرستان 316 مورد مربوط به حوادث ترافیکی و تصادفات، 173مورد مربوط به غیر تصادفی و 125 مورد مربوط به بیماران بوده است.

وی با بیان اینکه این ماموریت‌ها در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی لرستان صورت گرفته‌اند عنوان کرد: این طرح از 27 اسفند امسال تا امروز هفتم فروردین اجرایی شده است.

ساکی درباره پایگاه‌های سلامت در سطح استان نیز گفت: در11 روز گذشته هزار و 883 نفر در پایگاه‌های بسیج سلامت نوروزی دانشگاه استان ویزیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد 44 نفر به مراکز درمانی اعزام شده‌اند گفت: همچنین 19بیمار اورژانسی به خارج از استان و 120 نفر هم به مراکز درمانی داخل استان اعزام و انتقال یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان متوسط زمان رسیدن عوامل اورژانس بر بالین بیماران در شهرها را سه دقیقه و شش ثانیه و در جاده‌ها را پنج دقیقه و 15 ثانیه اعلام کرد و گفت: 18 پایگاه شهری و 39 پایگاه جاده‌ای مشغول ارائه خدمات اورژانسی به مردم و مسافران نوروزی هستند.

کد خبر : ۳۵۷۱۶۵