خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل و نقل پایانه های لرستان اعلام کرد؛

کاهش 10 درصدی سوانح رانندگی منجر به فوت در لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۰۱۲

مدیرکل حمل و نقل پایانه های لرستان گفت: سوانح رانندگی منجر به فوت در استان طی هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10.28 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا درخرم آباد، حسن رحمانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طی 8 ماهه سال گذشته 311 نفر و امسال 279 نفر در جاده‌های برون شهری و روستایی لرستان جان باخته اند.

مدیرکل حمل و نقل پایانه های لرستان با اشاره به مصدومان حوادث رانندگی در 8 ماهه امسال تعداد آنها را پنج هزار و 774 نفر برشمرد و افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.11 کاهش یافته است.

رحمانی ضمن بیان اینکه فوت شدگان حوادث رانندگی در جاده های روستایی استان با 23 نفر نسبت به سال گذشته 11.53 درصد کاهش یافته، تصریح کرد: در این مدت 292 هزار و 575 مورد سفر انجام شده که نسبت به هشت ماهه پارسال 10 درصد کاهش نشان می دهد.

بنابر اظهار رحمانی جابجایی سه میلیون و 187 هزار و 778 مسافر در این مدن نسبت به سال گذشته نیز 12.3 درصد کمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه این استان از یک کانال ارتباطی قوی برخوردار است و کشور نمی تواند حمل و نقل زمینی و جاده ای لرستان را نادیده بگیرد، عنوان کرد: یکی از شریانی ترین محورها در لرستان وجود دارد و محورهای اهواز - خرم آباد - بروجرد - اراک و پل سیمره - سه راهی زانوگه - پلدختر - اندیمشک دو محور ترانزیتی و شریانی ما هستند که به توجه نیاز دارند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان بر اهمیت توسعه محور غربی استان از پل سیمره به اندیمشک تاکید کرد و ادامه داد: حجم تردد در این محور بسیار بالاست به طوری که حجم تردد دو هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه ظرفیت این محور است و پنج هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه از خود عبور می دهد.

رحمانی با بیان اینکه لرستان پس از فارس و خراسان رضوی با ۴.۴ درصد از مجموع آسفالت پخش آسفالت سومین استان کشور در این زمینه است، تصریح کرد: طی سال گذشته ۳۸۵ میلیون تن بار در کشور جا به جا شده که چهار میلیون و ۹۶۵ هزار تن سهم لرستان از آن است.

وی با اشاره به اینکه از مقدار بار جابه جا شده در سال گذشته در لرستان ۳۳ درصد درون استانی و ۶۶.۶ درصد برون استانی بوده است، افزود: این آمار نشان می دهد بیشتر تولیدات ما از استان خارج می شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های لرستان با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۹۰ میلیون و ۱۳۹ هزار نفر مسافر در کشور جا به جا شده اند، خاطرنشان کرد: لرستان با پنج میلیون و ۳۷۱ هزار نفر سهم ۲.۸ درصدی از جابجایی مسافران در کل کشور را دارد که ۶۰.۶ درصد آن به خارج استان و ۳۹.۴ درصد در داخل استان جا به جا شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز