خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبر داد

اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های عمرانی بالای ۸۰ درصد

استاندار لرستان گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در این استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا درخرم آباد، «هوشنگ بازوند» روز شنبه درشورای برنامه ریزی لرستان افزود: این اعتبار برای پروژه‌های عمرانی با رویکرد خشکسالی به دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در این راستا ۱۷۰میلیارد ریال اعتباربه پروژه‌های ایستگاه‌های پمپاژ جهاد کشاورزی استان در نظر گرفته شده است که این طرح‌ها تا پایان سال مالی به بهره برداری می‌رسند.

وی تصریح کرد: همچنین در این راستا پروژه‌های آب و فاضلاب شهری ۱۹ درصد، آب و فاضلاب روستایی ۲۷ درصد، آب منطقه‌ای ۶. ۹ درصد و امور عشایری لرستان ۲. ۹ درصد اعتبارات اعتبارات را به خود اختصاص داده است.

استاندار لرستان گفت: در راستای قانون فروش پادگان‌ها و انتقال املاک نیروهای مسلح به خارج از شهر انتقال پادگان ۰۷ و اراضی ۴۲ هکتار ارتش در شهرستان خرم آباد وکلیه مراحل تهیه و تصویب انتقال پادگان در دستور کار قرار گرفته است.

 وی اظهار کرد: در این راستا مطالعات و کار‌شناسی دقیق صورت گرفته است و پادگان‌های داخل شهر خرم اّباد تعیین تکلیف شدند.

 وی با بیان اینکه انتقال پادگانهای شهر خرم آباد در کارگروه امور زیر بنایی استان و کمیسیون ماده ۵ تصویب شده است، تصریح کرد: این طرح‌ها در شورای برنامه ریزی استان تصویب شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه انتقال پادگان‌های خرم آبادبه خارج از شهر اقدام مناسب و ظرفیت بسیار خوبی برای شهرداری است گفت: از این ظرفیت باید در راستای عمران شهری و توسعه شهر خرم آباد استفاده شود.

استاندار لرستان گفت: درجلسه آینده شورای برنامه ریزی استان گزارش وضعیت بررسی برق کشی چاه‌های کشاورزی در شش ماه آخر باید ارایه شود.

وی افزود: همچنین گزارش وضعیت املاک مازاد آموزش و پرورش در شهرستان‌ها برای تبدیل به فضا‌های ورزشی و همکاری سازمان هیدرو ایمیدرو توسط نوسازی استان باید ارایه شود.

 طرح جامع ناحیه شهرستان خرم آباد نیز درشورای برنامه ریزی تصویب شد.

 

کد خبر : ۳۲۳۷۲۹